Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52641
Назва: Бізнес-аналітика vs. бізнес-аналіз: сучасний дискурс, модель професійної компетенції ініціатора позитивних змін
Інші назви: Business analitics vs. business analysis: current discourse, professional competence model of the initiator of positive change
Автори: Бруханський, Руслан
Спільник, Ірина
Brukhansky, Ruslan
Spilnyk, Iryna
Ключові слова: бізнес-аналітика
бізнес-аналіз
бізнес-аналітик
аналітика
аналіз
аналітична діяльність
консультування
професійні компетентності
облік
університетська підготовка аналітика-консультанта
business analitics
business intelligence
business analysis
business analyst
analitics
analysis
analytical activity
consulting
professional competencies
accounting
university training of an analyst-consultant
Дата публікації: 2022
Видавництво: Тернопіль
Бібліографічний опис: Бруханський, С. Бізнес-аналітика vs. бізнес-аналіз: сучасний дискурс, модель професійної компетенції ініціатора позитивних змін [Текст] / Руслан Бруханський, Ірина Спільник // Інститут бухгалтерського обліку, контроль та аналіз в умовах глобалізації : міжнар. наук. журн. - 2022. - Вип. 1-2. - С. 7-21.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Необхідність задля забезпечення успішного ведення бізнесу за допомогою аналізу вирішувати широке коло завдань зумовила запит на аналітиків, яких називають агентами, або ініціаторами змін. З огляду на те, що на сьогоднішній день на конкурентному ринку праці позиція бізнес-аналітика є однією з найбільш престижних і добре оплачуваних, до бізнес-аналітики, як до виду діяльності, до цієї галузі знань, що динамічно розвивається, а також до відповідного освітнього продукту виникає закономірний інтерес. Відповідно набувають актуальності розгляд сутності концепту «бізнес-аналітика» у різних його трактуваннях і аспектах, визначення ключових параметрів моделі професійної компетенції бізнес-аналітика, а також вирішення завдань щодо їх формування та інтегрування за відповідною освітньо-професійною програмою підготовки закладом вищої освіти. Методи. Авторами застосовано діалектичний метод пізнання та загальнонаукові прийоми і принципи комплексних досліджень, які передбачають емпіричні, теоретико-когнітивні та загальні логічні методи. Зазначений методичний інструментарій використано: спостереження, порівняння, опис, узагальнення для розгляду сутності та розкриття особливостей окремих напрямків бізнес-аналітики; системний підхід і моделювання для ідентифікації і систематизації ключових параметрів професійної компетенції бізнес-аналітика; аналіз, синтез і логічний підхід до вирішення завдань щодо їх формування та інтегрування в процесі освітньої діяльності. Результати. Сформульовано висновок про те, що ускладнення зовнішнього середовища та внутрішніх бізнес-процесів підприємства зумовлюють необхідність застосування бізнес-аналітики, як системи комплексного і повсякчасного моніторингу, оцінки та діагностування функціонування бізнесу, а також здійснення змін шляхом бізнес-аналізу задля вирішення проблем або використання існуючих можливостей забезпечення життєздатності та розвитку бізнесу. Це передбачає новий концептуальний підхід як у обробці інформації, так і в цілях та особливостях проведення такого аналізу. Зазначене підвищить дієвість аналізу та дозволить організація перетворити аналітичну роботу на невід'ємну складову успішного ведення бізнесу. Визначено ключові параметри моделі професійної компетенції бізнес-аналітика. Сформульовано завдання освітньої програми з підготовки бізнес-аналітика щодо формування та інтегрування належних освітніх компетентностей та одержання прикладних результатів навчання. Перспективи. За зазначених обставин наявні належні передумови для подальшого розвитку бізнес-аналітики як нового перспективної концепту аналітичної роботи в організації, напрямку у науці та освітній діяльності з підготовки фахівців у цій царині. А тому вкрай важливими є подальші напрацювання – нові наукові підходи, розробки з певних напрямків і видів бізнес-аналітики, удосконалення методичного інструментарію аналізу, пропозиції щодо удосконалення змісту, методики та організації процесу підготовки фахівців тощо. Introduction. The need to solve a wide range of problems through analysis has led to a demand for analysts, who are called agents or initiators of change. Given that today in the competitive labor market the position of business analyst is one of the most prestigious and well-paid, to business analytics as an activity, to this rapidly evolving field of knowledge, as well as to the relevant educational product there is a natural interest. Accordingly, the essence of the concept of "business analyst" in its various interpretations and aspects, determining the key parameters of the model of professional competence of business analysts, as well as solving problems of their formation and integration in the relevant educational and professional training program of higher education are becoming relevant consideration. Methods. The authors used the dialectical method of cognition and general scientific techniques and principles of complex research, which provide empirical, theoretical, cognitive and general logical methods. The specified methodical tools are used: observation, comparison, description, generalization for consideration of essence and disclosure of some directions of business analytics; system approach and modeling for identification and systematization of key parameters of professional competence for business analyst; analysis, synthesis and logical approach to solving problems of their formation and integration in the process of educational activities. Results. It is concluded that the complexity of the external environment and internal business processes of the enterprise necessitate the use of business intelligence as a system of integrated and continuous monitoring, evaluation and diagnosis of business operations, as well as changes through business analysis to solve problems or use existing opportunities ensuring viability and business development. This implies a new conceptual approach both in the processing of information and in the purposes and features of such analysis. This will increase the effectiveness of the analysis and allow the organization to turn analytical work into an integral part of successful business. The key parameters of the business analyst’ professional competence model are determined. The tasks of the educational program for training business analysts on the formation and integration of appropriate educational competencies and obtaining applied learning outcomes are formulated. Discussion. Under these circumstances, there are appropriate prerequisites for the further development of business intelligence as a new promising concept of analytical work in the organization, direction in science and educational activities for the training of specialists in this field. Therefore, further developments are extremely important - new scientific approaches, developments in certain areas and types of business analytics, improvement of methodological tools of analysis, suggestions for improving the content, methods and organization of the training process and more.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52641
Розташовується у зібраннях:Інститут бухгалтерського обліку, контроль та аналіз в умовах глобалізації 2022 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бруханський.PDF389.4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.