Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52748
Назва: Використання формувального оцінювання в освітньому процесі майбутніх учителів інформатики
Інші назви: Use of formative assessment in the educational process of future it teachers
Автори: Романишина, Оксана
Карабін, Оксана
Romanyshyna, Oksana
Karabin, Oksana
Ключові слова: заклад вищої освіти
освітній процес
інформаційне середовище
формувальне оцінювання
цифрові технології
майбутні учителі інформатики
higher education institution
educational process
information environment
formative assessment
digital technologies
future teachers of computer science
Дата публікації: 2022
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Романишина, О. Використання формувального оцінювання в освітньому процесі майбутніх учителів інформатики [Текст] / Oксана Романишина, Оксана Карабін // Гуманітарні студії: історія та педагогіка. – 2022. – № 1. – С. 119-127.
Короткий огляд (реферат): Анотація. У статті проаналізовано та обґрунтовано аспекти використання формувального оцінювання в освітньому процесі майбутніх учителів інформатики, адже реформування освітньої парадигми, модернізація вищої освіти визначають пріоритетні напрями її розвитку,актуалізують наукові пошуки використання формувального оцінювання в освітньому процесі майбутніх фахівців, обґрунтовують персоналізоване й студентоцентроване навчання здобувачів вищої освіти,висвітлюють ефективне впровадження інноваційних методик і дидактичних прийомів, зазначають удосконалення педагогічних підходів щодо результатів навчання та оцінювання. Із метою ефективного використання формувального оцінювання в освітньому процесі майбутніх учителів інформатики вважаємо, що система практичного оцінювання має враховувати: гнучкі та формувальні стратегії оцінювання в контексті адаптування до освітнього процесу, діагностику досягнення на кожному з етапів навчання, запобігання бар’єрів комунікації з колективом та умов навчання, наявність зворотного зв’язку для саморефлексії, засвоєння необхідних професійних компетентностей для надбання значущих якостей майбутніми фахівцями та розвитку творчого потенціалу. Методика формувального оцінювання освітніх досягнень майбутніх учителів інформатики розглядається як динамічна й структурована система з взаємопов’язаними компонентами: цільовий, кoгнітивнo-діяльніcний, рефлекcивнo-твoрчий, оцінно-результативний. Наукова новизна полягає в тому, що обґрунтовано та зазначено основні аспекти формувального оцінювання в освітньому процесі майбутніх учителів інформатики: набуття здобувачами освіти фундаментальності та системності засвоєння ґрунтовних науково-практичних знань;вироблення гнучкого багатогранного фахового потенціалу та стійких звичок до творчої активності; постійне розширення практичної спрямованості на розвиток професійних здібностей; задіяння інноваційних засобів і методів професійного розвитку для оцінювання та визначення досягнення цілей на кожному з етапів освітнього процесу;упровадження освітнього процесу у взаємозв’язку із стейкхолдерами освітніх програм на удосконалення якості підготовки майбутніх фахівців із покращенням позитивної динаміки показників якості вищої освіти. Висновки. Використання формувального оцінювання в освітньому процесі майбутніх учителів інформатики забезпечує неупереджений зворотній зв’язок,впровадження стратегії оцінювання, дозволяє формувати у здобувачів освіти особистісний когнітивний досвід та проводити корекцію освітнього процесу. Abstract. The article analyzes and substantiates the aspects of the formative assessment use in the educational process of future informatics teachers, as the reform of the educational paradigm and the modernization of higher education determine the priority directions of its development, actualize scientific research on the use of formative assessment in the educational process of future specialists, substantiate the personalized and student-centered training of students of higher education, highlight the effective implementation of innovative methods and didactic techniques, note the improvement of pedagogical approaches regarding learning and assessment results. In order to effectively use the formative assessment in the educational process of future informatics teachers, we believe that the system of practical assessment should take into account the following: flexible and formative assessment strategies in the context of adaptation to the educational process, diagnosis of achievement at each of the stages of learning, prevention of communication barriers with the team and conditions training, availability of feedback for self-reflection, assimilation of necessary professional competencies for acquisition of significant qualities by future specialists, and development of creative potential. The method of formative assessment of future computer science teachers’ educational achievements is considered as a dynamic and structured system with interconnected components: target, cognitive-active, reflective-creative, evaluation-resultative. The scientific novelty is that the main aspects of formative assessment in the educational process of future informatics teachers have been substantiated and indicated: acquisition by the students of education of fundamental and systematic assimilation of thorough scientific and practical knowledge; development of flexible multifaceted professional potential and stable habits of creative activity; constant expansion of the practical focus on the development of professional abilities; the use of innovative tools and methods of professional development to assess and determine the achievement of goals at each stage of the educational process; implementation of the educational process in cooperation with the stakeholders of educational programs to improve the quality of training of future specialists with the improvement of the positive dynamics of indicators of the quality of higher education. Conclusions. The use of formative assessment in the educational process of future informatics teachers provides unbiased feedback, the implementation of an assessment strategy, allows students to form personal cognitive experience and correct the educational process.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52748
Розташовується у зібраннях:Гуманітарні студії: історія та педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
РОМАНИШИНА.PDF404.6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.