Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/54370
Назва: The relationship between individual characteristics of interhemispheric asymmetry and cognitive style "impulsivity/reflectivity"
Інші назви: Взаємозв’язок індивідуальних особливостей міжпівкульної асиметрії із когнітивним стилем “імпульсивність/рефлексивність”
Автори: Maksymenko, Yurii
Burjumova, Muna
Максименко, Юрій
Буржумова, Муна
Ключові слова: functional asymmetries of hemispheres
ambidextrous
cognitive style
impulsivity
reflexivity
функціональні асиметрії півкуль
амбідекстрія
когнітивний стиль
імпульсивність
рефлексивність
Дата публікації: 2024
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Maksymenko, Yu. The relationship between individual characteristics of interhemispheric asymmetry and cognitive style "impulsivity/reflectivity" [Текст] / Yu. Maksymenko, M. Burjumova // Психологія і суспільство. – 2024. – № 1. – C. 171-176.
Короткий огляд (реферат): The article at the theoretical and empirical levels discusses the peculiarities of the relationship between functional asymmetries of the cerebral hemispheres of younger schoolchildren with the cognitive style « impulsivity-reflexivity. The main approaches to studying this issue in domestic and foreign studies are characterized, a conclusion is made about the relevance of its consideration. The study used the device Activacyometer-6 (Yu.A.Tsygareli) and the technique “Choosing a paired figure” (J.Kagan). The study made it possible to establish and clarify the existence of differences in the processing of information by the left and right hemispheres of the brain, as well as to confirm the existence of a certain connection between the functional asymmetry of the hemispheres with such manifestations of cognitive style as “impulsivity – reflexivity” In particular, it is given that the existence of individual differences (5% level is significant) in the speed of decision-making leads to the fact that children, who are characterized by left-sided hemispheric organization, have “reflexive” signs, make decisions slowly, are prone to analytical means of categorization, are more attentive to individual details, better control their behavior, use more productive means of solving problems and perform tasks with the least number of errors. On the contrary, children who have right-sided asymmetry demonstrate a thematic means of categorization, they are characterized by manifestations of impulsivity, they are less attentive, hyperactive in their actions, give very quick answers, most often focusing on the influence of momentary emotions. The investigation led to the conclusion that in certain conditions of uncertainty, when it is necessary to make the right choice from a number of alternatives, impulsive subjects made their choice quickly, without careful study of alternative options. In turn, reflective subjects, on the contrary, made their decisions on the basis of careful study of all. Pros and cons, while using more productive ways to solve problems. У статті на теоретичному та емпіричному рівнях розглядаються особливості взаємозв’язку функціональних асиметрій півкуль головного мозку молодших школярів з когнітивним стилем «імпульсивність – рефлексивність». Охарактеризовано основні підходи щодо вивчення цього питання у вітчизняних та закордонних дослідженнях, вказано на актуальність його розгляду. У пошукуванні використались прилад Активаціометр-6 (Ю.А. Цигарелі) та методика «Вибір парної фігури» (Дж. Каган). Проведене дослідження дозволило встановити та уточнити існування відмінностей у переробці інформації лівою та правою півкулями головного мозку, а також підтвердити наявність гіпотези про певний зв’язок між функціональною асиметрією півкуль з такими проявами когнітивного стилю, як «імпульсивність/рефлексивність» Зокрема, доведено, що існування індивідуальних відмінностей (5% рівень значущі) у швидкості прийняття рішень веде до того, що діти, для яких характерна лівостороння гемісферна організація, мають «рефлексивні» ознаки, приймають рішення повільно, схильні до аналітичного способу категоризації, більш уважні відносно окремих деталей, краще контролюють свою поведінку, використовують більш продуктивні засоби вирішення завдань Навпаки, діти, які мають правосторонню асиметричність, демонструють тематичний стиль категоризації, для них характерні прояви імпульсивності, вони менш уважні, гіперактивні у своїх діях, рішення приймають досить повільно.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/54370
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2024. - № 1 (89)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Maksymenko.PDF1.38 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.