Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55208
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ребуха, Лілія | - |
dc.contributor.author | Зварич, Ганна | - |
dc.contributor.author | Rebukha, Liliia | - |
dc.contributor.author | Zvarych, Ganna | - |
dc.date.accessioned | 2025-08-26T07:11:44Z | - |
dc.date.available | 2025-08-26T07:11:44Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Ребуха, Л. Навчання у вищій школі: формування управлінської компетентності у майбутніх педагогів [Текст] / Лілія Ребуха, Ганна Зварич // Гуманітарні студії : історія та педагогіка. – 2023. – Вип. 1. – С. 114-124. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55208 | - |
dc.description.abstract | Анотація. У статті схарактеризовано професійно-педагогічну компетентність фахівця, яка включає інструментальний (знання з фаху, уміння, навички, освітньо-фахові активності, незалежне прийняття рішень) та індивідуально-особистісний (різного виду вчиняння, котрі передбачають дотримання педагогічної тактовності, комунікабельності, доброзичливості, емоційної врівноваженості, паритетності у взаєминах) компоненти. Актуалізовано управлінську компетентність. Для її аналізу обрано функціонально-аналітичний та технологічний підходи із описанням управлінських функцій, в межах яких описані сутнісні характеристики. До складових управлінської компетентності ми віднесли цілепокладання, випереджувальність у плануванні, прогнозування майбутніх результатів та уміле здійснення рефлексії управлінської діяльності. Управлінську компетентність пов’язуємо із набутими управлінськими здібностями та певними практичними технологічними вміннями фахівця для результативного виконання ним професійних функцій. Описано реалізацію мотиваційно-цільової, прогностичної, інформаційно-комунікаційної, організаційно-дослідної та регулятивно-корекційної функцій в педагогічній діяльності за сформованої у майбутнього педагога управлінської компетентності, що включає набуття певних знань, вмінь і навичок з управління закладом освіти. Проведено дослідження на виявлення сформованих управлінських компетентностей у майбутніх педагогів з управління закладами освіти та їх готовності до майбутньої управлінської діяльності в освітньому закладі. Отримані результати показали, що більшість магістрів мають сформований виcoкий pівeнь пoвeдінки «орієнтованої на персонал», яка хapaктepизyєтьcя нaдaнням пoвнoї cвoбoди дій підлеглим y саморозвитку й професійному зростанні та виpішeнні ними поставлених зaвдaнь; виcoкий показник пoвeдінки «opієнтoвaної нa зaдaчy», що дозволяє майбутньому керівнику освітнього закладу зaoхoчyвати педагогів до роботи, підтpимyвати їхню працездатність та фахову компетентність, peтeльнo плaнyвати poбoтy кoлeктивy та закладу освіти в цілому. Зроблено висновок про сформованість в магістрів у процесі навчання за освітньою програмою «Управління закладами освіти» управлінських знаннь, умінь, навичок, здібностей, професійно-значущих якостей особистості, котрі слугують основними ознаками управлінської компетентності педагога. Annotation. The article characterizes the professional and pedagogical competence of a specialist, which includes instrumental (knowledge of the profession, abilities, skills, educational and professional activities, independent decision-making) and individual-personal (various types of actions, which involve observing pedagogical tact, sociability, benevolence, emotional balance, parity in relationships) components. Administrative competence has been updated. For its analysis, functional-analytical and technological approaches were chosen with the description of admministrative functions, within which the essential characteristics are described. We included goal-setting, anticipation in planning, forecasting of future results and skillful reflection of management activities as components of managerial competence. We associate administrative competence with the acquired managerial abilities and certain practical technological skills of a specialist for effective performance of professional functions. The implementation of motivational-targeted, prognostic, informational-communicational, organizational-research and regulatory-corrective functions in pedagogical activity is described, based on the management competence formed in the future teacher, which includes the acquisition of certain knowledge, abilities and skills in the management of an educational institution. A study was conducted to identify the formed administrative competencies of future teachers in the management of educational institutions and their readiness for future managerial activities in an educational institution. The obtained results showed that the majority of masters have developed a high level of "personnel-oriented" behavior, which is characterized by providing full freedom of action to subordinates and self-development and professional growth and completion of the tasks set by them; a high indicator of "task-oriented" behavior, which allows the future head of an educational institution to encourage teachers to work, to support their work capacity and professional competence, to carefully plan the work of the team and the educational institution as a whole. It is concluded that the master's degree in the educational program "Management of Educational Institutions" has the formation of managerial knowledge, abilities, skills, abilities, professionally significant personality qualities, which serve as the main signs of a teacher's administrative competence. | uk_UA |
dc.publisher | ЗУНУ | uk_UA |
dc.subject | освітній процес | uk_UA |
dc.subject | управлінська компетентність | uk_UA |
dc.subject | майбутні педагоги | uk_UA |
dc.subject | заклад вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | educational process | uk_UA |
dc.subject | managerial competence | uk_UA |
dc.subject | future teachers | uk_UA |
dc.subject | institutions of higher education | uk_UA |
dc.title | Навчання у вищій школі: формування управлінської компетентності у майбутніх педагогів | uk_UA |
dc.title.alternative | Education in higher school: formation of administrative competence of future teachers | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Гуманітарні студії: історія та педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
РЕБУХА.PDF | 361.86 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.