Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55219
Назва: Неформальна та інформальна освіта дошкільників: суть, види та функції
Інші назви: Non-formal and informal preschool education: nature, types, and functions
Автори: Чикурова, Ольга
Чайка, Володимир
Писарчук, Оксана
Chykurova, Olha
Chaika, Volodymyr
Pysarchyk, Oksana
Ключові слова: неформальна освіта
інформальна освіта
дитина дошкільного віку
дошкільник
безперервна освіта
навчання впродовж життя
informal education
non-formal education
preschool education
preschooler
lifelong education
learning throughout life
Дата публікації: 2023
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Чикурова, О. Неформальна та інформальна освіта дошкільників: суть, види та функції [Текст] / Ольга Чикурова, Володимир Чайка, Оксана Писарчук // Гуманітарні студії : історія та педагогіка. – 2023. – Вип. 2. – С. 113-124.
Короткий огляд (реферат): Анотація. Сучасні реалії створюють нові вимоги до дошкільної освіти, де окрім формальної освіти, все більшу роль відіграють неформальна та інформальна освіта. Ці два види освіти збагачують знання, уміння та навички дитини, сприяючи її всебічному розвитку. У статті визначено сутність та специфіку неформальної та інформальної дошкільної освіти, їх відмінність від формальної освіти. Розкрито особливості впливу неформальної та інформальної освіти на формування особистості дитини дошкільного віку. Встановлено, що неформальна та інформальна освіта відіграють важливу роль у формуванні особистості дитини дошкільного віку, доповнюючи та розширюючи можливості формальної освіти. Визначено, що неформальна та інформальна освіта сприяють розвитку пізнавальної, емоційно-вольової та особистісної сфер дитини, формують її творчі здібності, самостійність, ініціативу, відповідальність, креативність. Основну увагу зосереджено на важливості неформальної та інформальної освіти крізь призму концепції навчання впродовж життя (англ. lifelong education) та неперервності освіти. Досліджено, що неформальна та інформальна освіта дітей дошкільного віку – це освіта, яка здобувається дитиною поза межами формальної системи освіти, тобто дитячого садка. Вона може бути пов'язана з професійною, громадською або іншою діяльністю, родиною чи дозвіллям. Розглянуто переваги та недоліки неформальної та інформальної освіти для дітей дошкільного віку. Встановлено, що гнучкість цих форм освіти дозволяє дитині навчатися в будь-який час та місці, що сприяє доступності навчання, особливо в контексті інклюзивної освіти. Окрім того, зазначається важливість індивідуального підходу, який дозволяє враховувати інтереси та потреби кожної дитини. В неформальній та інформальній освіті дітей дошкільного віку розвивається мотивація до навчання через можливість самостійного вибору тем і предметів. Таким чином розвиток самостійності є ще однією перевагою неформальної та інформальної освіти. Однак, недоліками цих видів освіти є ризик дезінформації та відсутність нормативного контролю, що може призвести до поширення недостовірної інформації та стереотипів серед дітей. Тому важливо сприяти формуванню критичного мислення у дітей дошкільного віку. Abstract. Modern realities impose new demands on preschool education, where, in addition to formal education, informal and non-formal education play an increasingly significant role. These two types of education enrich the knowledge, skills, and abilities of children, contributing to their comprehensive development. The article defines the essence and specificity of informal and non-formal preschool education, distinguishing them from formal education. It explores the impact of informal and non-formal education on the formation of the personality of preschool children, emphasizing their vital role in complementing and expanding the possibilities of formal education. It is established that informal and non-formal education foster the development of cognitive, emotional-volitional, and personal spheres of the child, shaping their creative abilities, independence, initiative, responsibility, and creativity. The main focus is on the importance of informal and non-formal education through the lens of the concept of lifelong learning and educational continuity. It is investigated that informal and non-formal education for preschool children is education obtained outside the formal education system, i.e., kindergarten. It may be associated with professional, civic, or other activities, family, or leisure. Advantages and disadvantages of informal and non-formal education for preschool children are considered. It is established that the flexibility of these forms of education allows children to learn at any time and place, enhancing accessibility to education, especially in the context of inclusive education. Furthermore, the importance of an individual approach is emphasized, enabling consideration of the interests and needs of each child. In informal and non-formal education for preschool children, motivation for learning is developed through the opportunity for independent selection of topics and subjects. Thus, the development of independence is another advantage of informal and non-formal education. However, the drawbacks of these types of education include the risk of misinformation and the absence of normative control, which can lead to the dissemination of unreliable information and stereotypes among children. Therefore, it is crucial to promote the development of critical thinking among preschool children.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55219
Розташовується у зібраннях:Гуманітарні студії: історія та педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЧИКУРОВА.PDF338.22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.