Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55342
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРуденський, Ростислав Євгенович-
dc.contributor.authorПисарчук, Оксана Тарасівна-
dc.contributor.authorШишак, Андріана Михайлівна-
dc.date.accessioned2025-09-01T17:58:16Z-
dc.date.available2025-09-01T17:58:16Z-
dc.date.issued2025-09-01-
dc.identifier.citationРуденський Р. Є., Писарчук О. Т., Шишак А. М. Технологія навчання інноваційних видів оригамі старших дошкільників та молодших школярів: методичний аспект. «Наука і техніка сьогодні» (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»)»: журнал. 2025. № 8(49) 2025. С. 935– 947. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2025-8(49)-935-947uk_UA
dc.identifier.issn2786-6025-
dc.identifier.urihttps://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55342-
dc.description.abstractУ статті охарактеризовано особливості розвитку конструктивних умінь та творчих здібностей старших дошкільників і молодших школярів у процесі навчання технік оригамі. Зазначено, що період 6–8 років є критичним для формування творчого потенціалу, індивідуальної освітньої траєкторії та психологічної бази продуктивної діяльності дитини. Обґрунтовано актуальність застосування різновидів роботи з папером, зокрема традиційного та модульного оригамі, як засобу розвитку техніко-технологічних умінь, логічного мислення, уяви та наочно-образного мислення здобувачів освіти. Здійснено аналіз наукових досліджень щодо використання оригамі у дошкільній та початковій освіті, відзначено недостатнє вивчення класифікацій технік, методики впровадження та диференціації завдань за рівнем складності. Запропоновано авторську класифікацію видів оригамі, що поділяє техніки на традиційне та модульне, з виділенням базових та вихідних форм аркуша. Представлено методичні рекомендації щодо організації навчання: пропедевтичний етап включає демонстрацію зразків і аналіз їх складових; основний етап передбачає фронтальне та колективне виготовлення виробів, індивідуалізацію та надання консультацій; завершальний етап – презентацію результатів. Особливу увагу приділено технологіям модульного оригамі, зокрема традиційним модулям, кусудамі та ляльковому оригамі, а також книжковому оригамі (Bookart), що дозволяє диференціювати завдання відповідно до віку, рівня сформованості умінь та психофізичних особливостей дітей. Доведено, що поетапне ознайомлення з термінологією, схемами та прийомами оригамі стимулює самостійність, мотивацію, творчу активність, формує техніко-технологічні та ключові компетентності, а інтеграція оригамі у навчальний процес забезпечує розвиток творчого потенціалу та усвідомлення практичного й естетичного значення виробів у житті дитини.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article examines the development of constructive skills and creative abilities of older preschoolers and early primary school students through the study of origami techniques. It is noted that the age period of 6–8 years is critical for forming the child’s creative potential, individual educational trajectory, and psychological basis for productive activity. The relevance of using various paperbased techniques, particularly traditional and modular origami, as a means of developing technical and technological skills, logical thinking, imagination, and visual-figurative thinking is substantiated. The study analyzes scientific research on the use of origami in preschool and primary education, highlighting insufficient attention to the classification of techniques, implementation methodology, and differentiation of tasks according to complexity levels. An authorial classification of origami types is proposed, dividing techniques into traditional and modular with identification of basic and starting sheet forms. Methodological recommendations for organizing instruction are presented: the preparatory stage includes sample demonstration and analysis of components; the main stage involves frontal and collective creation of models, individualization, and guidance; the final stage focuses on presentation of results. Particular attention is given to modular origami technologies, including traditional modules, kusudama, doll origami, and bookart, enabling task differentiation according to age, skill level, and psychophysiological characteristics of children. It is demonstrated that gradual familiarization with terminology, diagrams, and origami techniques enhances independence, motivation, and creative activity, develops technical and subject-specific competencies, and that integrating origami into the educational process fosters the child’s creative potential and awareness of the practical and aesthetic significance of crafts in daily life.uk_UA
dc.publisherВидавнича група "Наукові перспективи"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesСерія "Педагогіка";-
dc.subjectтехнології навчання, техніки оригамі, старші дошкільники, здобувачі початкової освіти, класифікація видів оригамі, методика навчання оригамі, техніко-технологічні здатності, уміння, навички, ключові та предметні компетентності.uk_UA
dc.subjectteaching technologies, origami techniques, older preschoolers, primary school students, classification of origami types, origami teaching methods, technical and technological abilities, skills, competencies, key and subject-specific competencies.uk_UA
dc.titleТехнологія навчання інноваційних видів орігамі старших дошкільників та молодших школярів: методичний аспект.uk_UA
dc.title.alternativeTeaching Technology of Innovative Origami Types for Older Preschool and Primary School Children: Methodical Aspectuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Наука і техніка 8(49) (1).pdf11.63 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.