Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55040
Назва: | Технології ігротерапії для підтримки психофізичного здоров’я дошкільників в умовах воєнного стану |
Інші назви: | Play therapy technologies for supporting the psychophysical health of preschool children under martial law conditions |
Автори: | Руденський, Ростислав Євгенович Чайка, Володимир Мирославович |
Ключові слова: | технології дошкільної освіти здоров’язбережувальні технології технології ігротерапії терапевтична іграшка ігрова діяльність здоров’я дошкільників здоров’язбережувальне освітнє середовище психологопедагогічна підтримка резильєнтності дитини preschool education technologies health-preserving technologies play therapy technologies therapeutic toy play activity preschool children's health health-preserving educational environment psychological and pedagogical support of child resilience |
Дата публікації: | 21-лип-2025 |
Видавництво: | Видавнича група «Наукові перспективи» |
Бібліографічний опис: | Руденський Р. Є., Чайка В. М. Технології ігротерапії для підтримки психофізичного здоров’я дошкільників в умовах воєнного стану. «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал. 2025. № 7(53) 2025. С. 850-859. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-7(53)-850-859 |
Серія/номер: | "Педагогіка"; |
Короткий огляд (реферат): | У статті зазначено, що дошкільники по-різному осмислюють суспільні події, зумовлені повномасштабним вторгненням в Україну, а значна кількість дітей має безпосередній травмувальний досвід війни: вимушене переселення з рідної домівки, втрата або смерть близьких родичів, друзів тощо. Вказано, що діти-дошкільники із різним досвідом осмислення умов воєнного стану можуть перебувати в одному колективі групи закладу дошкільної освіти, що зумовлює пошук і вибір різних педагогічних інструментів для надання конкретної психолого-педагогічної підтримки здоров’я дітей та формування їхньої життєстійкості. Метою дослідження визначено узагальнити та охарактеризувати можливості різних видів технологій ігротерапії для профілактики зниження резильєнтності дошкільників та підтримки їхнього психофізичного здоров’я в умовах воєнного стану в Україні. З’ясовано, що в науці відсутній єдиний підхід до узагальнення генетичної ознаки та класифікації технологій ігротерапії, тому їх класифікують за різними ознаками: за ступенем активності впливу фахівця (технології директивної і недирективної ігротерапії, або ж прямої та опосередкованої); технології сімейної (родинної) ігротерапії; за кількістю учасників (технології групової, індивідуальної та ігротерапії малих груп); за спрямованістю на підтримку, формування та збереження здоров’я дошкільників (здоров’язбережувальні, здоров’яформувальні технології ігротерапії) тощо. Охарактеризовано сучасні технології ігротерапії: лялькотерапію (лялькиперсони), теддітерапію (Teddy bear therapy — терапія з плюшевим ведмедиком), леґо-терапію втрати, смерті та горя, Хібукі-терапію, технологію спрямованої ігрової діяльності з терапевтичною іграшкою та інші. Обґрунтовано та узагальнено, що ефективною стратегією сучасної психолого-педагогічної підтримки дошкільників в умовах воєнного стану є використання вихователем поєднання різних елементів технологій ігротерапії для підтримки психічного здоров’я дітей, формування ціннісних орієнтирів в ігровій діяльності на тему війни, профілактики зниження резильєнтності тощо. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55040 |
ISSN: | 2786-4952 Online |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Перспективи_та_інновації_7_53_2025.pdf | 4.66 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.