Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55040
Назва: Технології ігротерапії для підтримки психофізичного здоров’я дошкільників в умовах воєнного стану
Інші назви: Play therapy technologies for supporting the psychophysical health of preschool children under martial law conditions
Автори: Руденський, Ростислав Євгенович
Чайка, Володимир Мирославович
Ключові слова: технології дошкільної освіти
здоров’язбережувальні технології
технології ігротерапії
терапевтична іграшка
ігрова діяльність
здоров’я дошкільників
здоров’язбережувальне освітнє середовище
психологопедагогічна підтримка резильєнтності дитини
preschool education technologies
health-preserving technologies
play therapy technologies
therapeutic toy
play activity
preschool children's health
health-preserving educational environment
psychological and pedagogical support of child resilience
Дата публікації: 21-лип-2025
Видавництво: Видавнича група «Наукові перспективи»
Бібліографічний опис: Руденський Р. Є., Чайка В. М. Технології ігротерапії для підтримки психофізичного здоров’я дошкільників в умовах воєнного стану. «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал. 2025. № 7(53) 2025. С. 850-859. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-7(53)-850-859
Серія/номер: "Педагогіка";
Короткий огляд (реферат): У статті зазначено, що дошкільники по-різному осмислюють суспільні події, зумовлені повномасштабним вторгненням в Україну, а значна кількість дітей має безпосередній травмувальний досвід війни: вимушене переселення з рідної домівки, втрата або смерть близьких родичів, друзів тощо. Вказано, що діти-дошкільники із різним досвідом осмислення умов воєнного стану можуть перебувати в одному колективі групи закладу дошкільної освіти, що зумовлює пошук і вибір різних педагогічних інструментів для надання конкретної психолого-педагогічної підтримки здоров’я дітей та формування їхньої життєстійкості. Метою дослідження визначено узагальнити та охарактеризувати можливості різних видів технологій ігротерапії для профілактики зниження резильєнтності дошкільників та підтримки їхнього психофізичного здоров’я в умовах воєнного стану в Україні. З’ясовано, що в науці відсутній єдиний підхід до узагальнення генетичної ознаки та класифікації технологій ігротерапії, тому їх класифікують за різними ознаками: за ступенем активності впливу фахівця (технології директивної і недирективної ігротерапії, або ж прямої та опосередкованої); технології сімейної (родинної) ігротерапії; за кількістю учасників (технології групової, індивідуальної та ігротерапії малих груп); за спрямованістю на підтримку, формування та збереження здоров’я дошкільників (здоров’язбережувальні, здоров’яформувальні технології ігротерапії) тощо. Охарактеризовано сучасні технології ігротерапії: лялькотерапію (лялькиперсони), теддітерапію (Teddy bear therapy — терапія з плюшевим ведмедиком), леґо-терапію втрати, смерті та горя, Хібукі-терапію, технологію спрямованої ігрової діяльності з терапевтичною іграшкою та інші. Обґрунтовано та узагальнено, що ефективною стратегією сучасної психолого-педагогічної підтримки дошкільників в умовах воєнного стану є використання вихователем поєднання різних елементів технологій ігротерапії для підтримки психічного здоров’я дітей, формування ціннісних орієнтирів в ігровій діяльності на тему війни, профілактики зниження резильєнтності тощо.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55040
ISSN: 2786-4952 Online
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Перспективи_та_інновації_7_53_2025.pdf4.66 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.