Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55083
Назва: | Методологічні підходи до здійснення науково-педагогічних досліджень: сутність та освітні можливості |
Інші назви: | Methodological Approaches to Conducting Scientific and Pedagogical Research: Essence and Educational Potential |
Автори: | Шишак, Андріана Михайлівна Чайка, Володимир Мирославович Чикурова, Ольга Ярославівна |
Ключові слова: | науково-педагогічні дослідження; методологічні підходи; дошкільна освіта; початкова освіта; дошкільники; молодші школярі; соціально-емоційна компетентність; soft skills; інформаційно-цифрові вміння; диджиталізація початкової освіти scientific and pedagogical research; methodological approaches; preschool education; primary education; preschoolers; younger schoolchildren; social and emotional competence; soft skills; information and digital skills; digitalisation of primary education |
Дата публікації: | 21-лип-2025 |
Видавництво: | Видавнича група «Наукові перспективи» |
Бібліографічний опис: | Шишак А.М., Чайка В.М., Чикурова О.Я. Методологічні підходи до здійснення науково-педагогічних досліджень: сутність та освітні можливості. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 7(53). С. 1072–1083. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-7(53)-1072-1083 |
Серія/номер: | Педагогіка; |
Короткий огляд (реферат): | У процесі організації науково-педагогічних досліджень науковці часто стикаються з необхідністю виокремити методологічні підходи, які впливають на виучуваний феномен. У статті конкретизовано сутність методологічного підходу здійснення науково-педагогічного дослідження як сукупності базових положень, які відображають концептуальне бачення об’єкта вивчення, визначають стратегічний напрям дослідження, його загальні освітні цілі, логіку, методи та способи досягнення результатів, зважаючи на зміст навчання та специфіку взаємодії між учасниками освітнього процесу. Методологічний підхід є теоретичною основою, яка орієнтує дослідника на систему поглядів щодо предмета дослідження, зумовлюючи вибір інструментарію, послідовність дослідницьких дій та зміст наукового аналізу. На прикладах дослідження формування соціально-емоційної компетентності дошкільників та інформаційно-цифрових умінь молодших школярів у процесі диджиталізації початкової освіти показано реалізацію комплексу методологічних підходів: термінологічного, суб’єктного, дитиноцентрованого, культурологічного, контекстного, інтегративного, компетентнісного, системного, синергетичного, середовищного, діяльнісного та аксіологічного. Наголошено, що в реальному науково-педагогічному пошуку реалізація лише одного підходу є малоефективною, оскільки всі вони взаємопов’язані, взаємозалежні та взаємообумовлені. Наведений перелік не претендує на вичерпність, але демонструє значущість низки методологічних орієнтирів у вивченні актуальних проблем сучасної освіти. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55083 |
ISSN: | 2786-4952 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Шишак А., Чайка В., Чикурова О..pdf | 1.1 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.