Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/12314
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШамне, Анжеліка-
dc.contributor.authorShamne, Anzhelika-
dc.date.accessioned2017-02-08T13:12:18Z-
dc.date.available2017-02-08T13:12:18Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationШамне, А. Психосоціальні характеристики отроцтва як підсумок роботи фокус-груп [Текст] / Анжеліка Шамне // Психологія і суспільство. - 2014. - № 1. - С. 59-71.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/12314-
dc.description.abstractУ статті поданий якісний аналіз і проведена кількісна обробка результатів роботи фокус-груп учителів, які в умовах групової дискусії порівнювали психологічні особливості когорти підлітків 70-80-х років XX століття та сучасного покоління підлітків (у контексті культурних та соціально-економічних трансформацій в Україні). У підсумку виділено та описано сім категорій позитивних характеристик сучасного отроцтва (“психосоціальна активність”, “прагматизм, адаптивність”, “соціально-психологічна компетентність”, “ерудованість, інформованість, креативність” та ін.) і сім - негативних (“бездуховність, негативні ціннісні трансформації”, “пасивність та інфантильність”, “емоційна неврівноваженість”, “негативні психосоціальні якості”, “адикції...” і т. ін.). Суперечливість симптомокомплексів позитивних і негативних характеристик інтерпретована як феномен “множинного бачення” та альтернативності (типології) психосоціального розвитку в період отроцтва. Визначені набори орієнтовних психологічних ознак продуктивного та непродуктивного типів дорослішання. The article is illustrated with the qualitative and quantitative analysis of the results of the focus groups’ research conveyed by teachers. Throughout a group discussion the teachers were comparing psychological peculiarities of the teenagers’ cohort of 70-80th of the XX cent. and the contemporary adolescents’ generation. A content analysis and generalization of the teachers’ responses made it possible to distinguish and describe 7 categories of the positive characteristics of the contemporary adolescence (“Psychosocial activity”, “Pragmatism. Adaptiveness”, “Psychosocial competence”, “Erudition, awareness, creativity”, etc.) as well as 7 categories of the negative features (“Earthliness, negative evaluative transformations”, “Passiveness and childishness”, “Emotional instability”, “Negative psychosocial qualities”, “Addictions...”, etc.). The contradiction between the symptom groups of positive and negative characteristics is interpreted by the author as a phenomenon of “the multiple vision” and the alternativeness (typology) of the adolescence’s psychosocial development. Approximate characteristics of the efficient and non-efficient types of maturing have been defined.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectотроцтво початку XXI століттяuk_UA
dc.subjectпідлітковий вік (12-18 років)uk_UA
dc.subjectметод фокус-групuk_UA
dc.subjectпедагогічний досвідuk_UA
dc.subjectконтент-аналізuk_UA
dc.subjectпсихологія поколінняuk_UA
dc.subjectкогортаuk_UA
dc.subjectпсихосоціальні характеристикиuk_UA
dc.subjectальтернативність дорослішанняuk_UA
dc.subjectthe adolescence of the XXI centuk_UA
dc.subjectteenage age (12-18 years)uk_UA
dc.subjectfocus-group’s methoduk_UA
dc.subjectpedagogical experienceuk_UA
dc.subjectcontent-analysisuk_UA
dc.subjectgeneration’s psychologyuk_UA
dc.subjectcohortuk_UA
dc.subjectpsychosocial characteristicsuk_UA
dc.subjectalternativeness of the maturinguk_UA
dc.titleПсихосоціальні характеристики отроцтва як підсумок роботи фокус-групuk_UA
dc.title.alternativePsycho-Social Characteristics of Boyhood as a Result of Work of Focus-Groupsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2014. - № 1 (55)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шамне А..pdf740.72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.