Методологічна рефлексія складників освітології як інтегрального наукового напряму
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ТНЕУ
Abstract
Дослідження презентує структурно-параметричний синтез І порівняльний аналіз вітчизняних І зарубіжних наукових підходів цілісного вчення про освіту. Здійснена методологічна рефлексія вказаних теоретичних систем дозволила визначити сутнісні відмінності наявних в широкому обігу дефініцій “освітологія”, “едукологія”, “освітознавство” та порівняти об’єкт, предмет, основні тематизми й узмістовлення у напрацюваннях українських І світових дослідників. Аргументовано доведено, що найбільш методологічно зрілою постає освітологічна концепція А. В .Фурмана. Автором системно формулюється об’єкт, предмет, принципи і категорійний лад освітології як нової наукової дисципліни, аргументується її основний метод - вітакультурного обґрунтування. Воднораз вперше запропонована методологічна план-карта освітології як єдиний пізнавальний механізм поєднання чотирьох освітологічних проекцій: а) теорії освітньої діяльності, б) вітакультурної методології, в) оргтехнології модульно-розвивальної освіти, г) фундаментального соціально- психологічного експерименту. The research work presents the structural-parametrical synthesis and comparative analysis of national and foreign scientific approaches of integral doctrine of education. The completed methodological reflection of mentioned theoretical systems allowed identifying the essential differences of available in wide circulation definitions “osvitolohia”, “educology”, “osvitoznavstvo” and comparing the object, subject, main thematizms and epitomizing in the works of Ukrainian and foreign scientists. It has been substantiated that the osvitolohichna concept of A.V. Furman appears the most methodologically matured. The author systemically defines the object, subject, principles and categorial row of osvitology as a new scientific discipline, its main method - vita-cultural substantiation is substantiated. At the same time for the first time the methodological plan-chart of osvitolohiya as a unique cognitive mechanism of combination of four educational projections: a) theory of educational activity, b) vita-cultural methodology, c) orgtechnology of module-developing system of education, d) fundamental socio-psychological experiment has been presented.
Description
Keywords
освіта, освітня система, едукологія, освітологія, освітознавство, теорія освітньої діяльності, вітакультурна методологія, інноваційна модель модульно-розвивальної освіти, фундаментальний соціально-психологічний експеримент, методологічна план-карта освітології, методвітакультурного обгрунтування, education, educational system, educology, osvitolohia, osvitoznavstvo, theory of educational activity, vita-cultural methodology, innovative model of module-developing education, fundamental socio-psychological experiment, methodological plan-chart, method of vita-cultural substantiation
Citation
Ревасевич, І. Методологічна рефлексія складників освітології як інтегрального наукового напряму [Текст] / Ірина Ревасевич // Психологія і суспільство. - 2014. - № 3. - С. 57-68.