Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/28468
Назва: Методологічне обґрунтування багаторівневості парадигмальних досліджень у соціальній психології
Інші назви: Methodological Substantiation of Multilevelness of Paradigmal Investigations in Social Psychology
Автори: Фурман, Анатолій В.
Furman, Anatoliy V.
Ключові слова: методологія
методологування
парадигма
псевдопарадигма
сфера психології
соціальна психологія
філософська методологія
парадигмальне дослідження
ґенеза психологічного знання
соціально-психологічне знання
парадигмальна дослідницька карта
метатеорія
метапарадигма
онтологія
феноменологія
епістемологія
гносеологія
метаметодологія
синкретизм
теоцентризм
модернізм
постмодернізм
пост-постмодернізм
позитивізм
критицизм
конструктивізм
методологізм
методологічна рефлексія
системо-миследіяльнісна методологія
миследіяльність
методологічна робота
вітакультурна метапарадигма
світоглядні універсалії
типологізація
парадигмально-дослідницька методологія
природничо-наукова психологія
гуманістична психологія
канонічна психологія
метод учинкової діалектики
емпірична
діалогічна
теоретична і метатеоретична методологеми
міжпарадигмальнин діалог
methodologization
paradigm
pseudo-paradigm
sphere of psychology
social psychology
philosophic methodology
paradigmal investigations
genesis of psychological knowledge
social-psychological knowledge
paradigmal chart of investigation
metatheory
metaparadigm
ontology
phenomenology
epistemology
post-modernism
positivism
criticism
constructivism
syncretism
methodologism
methodological reflection
mental activity
methodological work
vita-cultural metaparadigm
worldview universals
typologisation
paradigmal-research methodology
nature-scientific psychology
humanistic psychology
canonic psychology
method of actional dialectics
empirical
dialogical
theoretical and metatheoretical mehodologeme
inter-paradigmal dialogue
Дата публікації: 2012
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Фурман, А. В. Методологічне обґрунтування багаторівневості парадигмальних досліджень у соціальній психології [Текст] / Анатолій В. Фурман // Психологія і суспільство. – 2012. – № 4. – С. 78-125.
Короткий огляд (реферат): Із позицій сучасної філософської і загальнонаукової методології різнобічно аргументована евриcтичнicть багаторівневих парадигмальних доcлiджень, що здійснюються науковими групами і колективами, та обґрунтовані реалістичні класи і типи парадигм соціально-психологічного пізнання, які дають змогу повнопанорамного холістичного розуміння соціальної дійсності і людини в мережеві її зв’язків і стосунків з іншими навколишніми. Зокрема, відрефлексовані переваги та обмеження концепції парадигми у проекції на особливості вказаного пізнання, доведена доцільність парадигмальних досліджень і виявлені їх сутнісні ознаки у сфері сьогоденного соціально-психологічного дискурсу, аналітично окреслена ґенеза метапарадигм психологічного знання в контексті епістемологічної перспективи філософування, за чітко визначеним набором критеріальних ознак створена типологія дослідницьких методологій, що актуально та потенційно наявні у сучасній соціальній психології, здійснений методологічний аналіз класифікаційних і типологічних моделей різнорівневого уможливлення парадигмальних пошукувань у психології соціальних систем. Уведений у науковий обіг концепт “парадигмальна карта”, що охоплює ідеальний зміст того, у який спосіб картографується соціально-психологічна дійсність з допомогою теоретичних, онтологічних, епістемологічних та метатеоретичних засад виконання низки функцій та сутнісних ознак парадигмально сформатованої дослідницької діяльності окремого наукового співтовариства на певному історичному етапі розвитку психології як науки і в її конкретному соціокультурному контексті. Розкрита евристичність полі-та метапара-дигмальних досліджень, що належать до найскладнішого виміру прикладного філософування - метадос-лідницької методології, предметом якої є інші версії (схеми, моделі, програми) як методологічних розвідок і розробок, так і оргдіяльнісних та імітаційно-ігрових форм професійного методологування, що актуалізують проблемно-модульну миследіяльність науковця у часопросторі перебігу його думки-комунікації з іншими представниками інтелектуальної еліти. From the positions of modern philosophical and general scientific methodology the heuristic feature of multi-level paradigmal investigations, which are carried out by scientific groups and collectives, has been comprehensively analyzed, and the realistic classes and types of paradigms of social-psychological cognition, which allow full holistic realization of social reality and a human in his connection and relation with other people, have been substantiated. The concept “paradigmal chart”, which covers the ideal content of the way of charting the social-psychological reality with the help of theoretical, ontological, epistemological and meta-theoretical grounds of performing the number of functions and essential features of paradigmally formed research activity of a separate scientific co-operation on the definite historical stage of the development of psychology as a science and in its specific socio-cultural context, has been introduced into scientific circulation. The heuristic feature of multi and meta-paradigmal inves- tigations, which belong to the most complex dimension of applied philosophy – meta-research methodology, which subject is made up of other versions (schemes, models, programs) of methodological explorations and development as well as organization-actional and imitation-game form of professional methodologization, which actualize problem- module way of a scientist’s mental activity in the time-space of development of his thought-communication with other representatives of intellectual elite, has been revealed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28468
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2012, № 4 (50)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Фурман.pdf1.19 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.