Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/28468
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Фурман, Анатолій В. | - |
dc.contributor.author | Furman, Anatoliy V. | - |
dc.date.accessioned | 2018-05-04T09:25:02Z | - |
dc.date.available | 2018-05-04T09:25:02Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Фурман, А. В. Методологічне обґрунтування багаторівневості парадигмальних досліджень у соціальній психології [Текст] / Анатолій В. Фурман // Психологія і суспільство. – 2012. – № 4. – С. 78-125. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28468 | - |
dc.description.abstract | Із позицій сучасної філософської і загальнонаукової методології різнобічно аргументована евриcтичнicть багаторівневих парадигмальних доcлiджень, що здійснюються науковими групами і колективами, та обґрунтовані реалістичні класи і типи парадигм соціально-психологічного пізнання, які дають змогу повнопанорамного холістичного розуміння соціальної дійсності і людини в мережеві її зв’язків і стосунків з іншими навколишніми. Зокрема, відрефлексовані переваги та обмеження концепції парадигми у проекції на особливості вказаного пізнання, доведена доцільність парадигмальних досліджень і виявлені їх сутнісні ознаки у сфері сьогоденного соціально-психологічного дискурсу, аналітично окреслена ґенеза метапарадигм психологічного знання в контексті епістемологічної перспективи філософування, за чітко визначеним набором критеріальних ознак створена типологія дослідницьких методологій, що актуально та потенційно наявні у сучасній соціальній психології, здійснений методологічний аналіз класифікаційних і типологічних моделей різнорівневого уможливлення парадигмальних пошукувань у психології соціальних систем. Уведений у науковий обіг концепт “парадигмальна карта”, що охоплює ідеальний зміст того, у який спосіб картографується соціально-психологічна дійсність з допомогою теоретичних, онтологічних, епістемологічних та метатеоретичних засад виконання низки функцій та сутнісних ознак парадигмально сформатованої дослідницької діяльності окремого наукового співтовариства на певному історичному етапі розвитку психології як науки і в її конкретному соціокультурному контексті. Розкрита евристичність полі-та метапара-дигмальних досліджень, що належать до найскладнішого виміру прикладного філософування - метадос-лідницької методології, предметом якої є інші версії (схеми, моделі, програми) як методологічних розвідок і розробок, так і оргдіяльнісних та імітаційно-ігрових форм професійного методологування, що актуалізують проблемно-модульну миследіяльність науковця у часопросторі перебігу його думки-комунікації з іншими представниками інтелектуальної еліти. From the positions of modern philosophical and general scientific methodology the heuristic feature of multi-level paradigmal investigations, which are carried out by scientific groups and collectives, has been comprehensively analyzed, and the realistic classes and types of paradigms of social-psychological cognition, which allow full holistic realization of social reality and a human in his connection and relation with other people, have been substantiated. The concept “paradigmal chart”, which covers the ideal content of the way of charting the social-psychological reality with the help of theoretical, ontological, epistemological and meta-theoretical grounds of performing the number of functions and essential features of paradigmally formed research activity of a separate scientific co-operation on the definite historical stage of the development of psychology as a science and in its specific socio-cultural context, has been introduced into scientific circulation. The heuristic feature of multi and meta-paradigmal inves- tigations, which belong to the most complex dimension of applied philosophy – meta-research methodology, which subject is made up of other versions (schemes, models, programs) of methodological explorations and development as well as organization-actional and imitation-game form of professional methodologization, which actualize problem- module way of a scientist’s mental activity in the time-space of development of his thought-communication with other representatives of intellectual elite, has been revealed. | uk_UA |
dc.publisher | ТНЕУ | uk_UA |
dc.subject | методологія | uk_UA |
dc.subject | методологування | uk_UA |
dc.subject | парадигма | uk_UA |
dc.subject | псевдопарадигма | uk_UA |
dc.subject | сфера психології | uk_UA |
dc.subject | соціальна психологія | uk_UA |
dc.subject | філософська методологія | uk_UA |
dc.subject | парадигмальне дослідження | uk_UA |
dc.subject | ґенеза психологічного знання | uk_UA |
dc.subject | соціально-психологічне знання | uk_UA |
dc.subject | парадигмальна дослідницька карта | uk_UA |
dc.subject | метатеорія | uk_UA |
dc.subject | метапарадигма | uk_UA |
dc.subject | онтологія | uk_UA |
dc.subject | феноменологія | uk_UA |
dc.subject | епістемологія | uk_UA |
dc.subject | гносеологія | uk_UA |
dc.subject | метаметодологія | uk_UA |
dc.subject | синкретизм | uk_UA |
dc.subject | теоцентризм | uk_UA |
dc.subject | модернізм | uk_UA |
dc.subject | постмодернізм | uk_UA |
dc.subject | пост-постмодернізм | uk_UA |
dc.subject | позитивізм | uk_UA |
dc.subject | критицизм | uk_UA |
dc.subject | конструктивізм | uk_UA |
dc.subject | методологізм | uk_UA |
dc.subject | методологічна рефлексія | uk_UA |
dc.subject | системо-миследіяльнісна методологія | uk_UA |
dc.subject | миследіяльність | uk_UA |
dc.subject | методологічна робота | uk_UA |
dc.subject | вітакультурна метапарадигма | uk_UA |
dc.subject | світоглядні універсалії | uk_UA |
dc.subject | типологізація | uk_UA |
dc.subject | парадигмально-дослідницька методологія | uk_UA |
dc.subject | природничо-наукова психологія | uk_UA |
dc.subject | гуманістична психологія | uk_UA |
dc.subject | канонічна психологія | uk_UA |
dc.subject | метод учинкової діалектики | uk_UA |
dc.subject | емпірична | uk_UA |
dc.subject | діалогічна | uk_UA |
dc.subject | теоретична і метатеоретична методологеми | uk_UA |
dc.subject | міжпарадигмальнин діалог | uk_UA |
dc.subject | methodologization | uk_UA |
dc.subject | paradigm | uk_UA |
dc.subject | pseudo-paradigm | uk_UA |
dc.subject | sphere of psychology | uk_UA |
dc.subject | social psychology | uk_UA |
dc.subject | philosophic methodology | uk_UA |
dc.subject | paradigmal investigations | uk_UA |
dc.subject | genesis of psychological knowledge | uk_UA |
dc.subject | social-psychological knowledge | uk_UA |
dc.subject | paradigmal chart of investigation | uk_UA |
dc.subject | metatheory | uk_UA |
dc.subject | metaparadigm | uk_UA |
dc.subject | ontology | uk_UA |
dc.subject | phenomenology | uk_UA |
dc.subject | epistemology | uk_UA |
dc.subject | post-modernism | uk_UA |
dc.subject | positivism | uk_UA |
dc.subject | criticism | uk_UA |
dc.subject | constructivism | uk_UA |
dc.subject | syncretism | uk_UA |
dc.subject | methodologism | uk_UA |
dc.subject | methodological reflection | uk_UA |
dc.subject | mental activity | uk_UA |
dc.subject | methodological work | uk_UA |
dc.subject | vita-cultural metaparadigm | uk_UA |
dc.subject | worldview universals | uk_UA |
dc.subject | typologisation | uk_UA |
dc.subject | paradigmal-research methodology | uk_UA |
dc.subject | nature-scientific psychology | uk_UA |
dc.subject | humanistic psychology | uk_UA |
dc.subject | canonic psychology | uk_UA |
dc.subject | method of actional dialectics | uk_UA |
dc.subject | empirical | uk_UA |
dc.subject | dialogical | uk_UA |
dc.subject | theoretical and metatheoretical mehodologeme | uk_UA |
dc.subject | inter-paradigmal dialogue | uk_UA |
dc.title | Методологічне обґрунтування багаторівневості парадигмальних досліджень у соціальній психології | uk_UA |
dc.title.alternative | Methodological Substantiation of Multilevelness of Paradigmal Investigations in Social Psychology | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Психологія і суспільство 2012, № 4 (50) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Фурман.pdf | 1.19 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.