Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/28468
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorФурман, Анатолій В.-
dc.contributor.authorFurman, Anatoliy V.-
dc.date.accessioned2018-05-04T09:25:02Z-
dc.date.available2018-05-04T09:25:02Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationФурман, А. В. Методологічне обґрунтування багаторівневості парадигмальних досліджень у соціальній психології [Текст] / Анатолій В. Фурман // Психологія і суспільство. – 2012. – № 4. – С. 78-125.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28468-
dc.description.abstractІз позицій сучасної філософської і загальнонаукової методології різнобічно аргументована евриcтичнicть багаторівневих парадигмальних доcлiджень, що здійснюються науковими групами і колективами, та обґрунтовані реалістичні класи і типи парадигм соціально-психологічного пізнання, які дають змогу повнопанорамного холістичного розуміння соціальної дійсності і людини в мережеві її зв’язків і стосунків з іншими навколишніми. Зокрема, відрефлексовані переваги та обмеження концепції парадигми у проекції на особливості вказаного пізнання, доведена доцільність парадигмальних досліджень і виявлені їх сутнісні ознаки у сфері сьогоденного соціально-психологічного дискурсу, аналітично окреслена ґенеза метапарадигм психологічного знання в контексті епістемологічної перспективи філософування, за чітко визначеним набором критеріальних ознак створена типологія дослідницьких методологій, що актуально та потенційно наявні у сучасній соціальній психології, здійснений методологічний аналіз класифікаційних і типологічних моделей різнорівневого уможливлення парадигмальних пошукувань у психології соціальних систем. Уведений у науковий обіг концепт “парадигмальна карта”, що охоплює ідеальний зміст того, у який спосіб картографується соціально-психологічна дійсність з допомогою теоретичних, онтологічних, епістемологічних та метатеоретичних засад виконання низки функцій та сутнісних ознак парадигмально сформатованої дослідницької діяльності окремого наукового співтовариства на певному історичному етапі розвитку психології як науки і в її конкретному соціокультурному контексті. Розкрита евристичність полі-та метапара-дигмальних досліджень, що належать до найскладнішого виміру прикладного філософування - метадос-лідницької методології, предметом якої є інші версії (схеми, моделі, програми) як методологічних розвідок і розробок, так і оргдіяльнісних та імітаційно-ігрових форм професійного методологування, що актуалізують проблемно-модульну миследіяльність науковця у часопросторі перебігу його думки-комунікації з іншими представниками інтелектуальної еліти. From the positions of modern philosophical and general scientific methodology the heuristic feature of multi-level paradigmal investigations, which are carried out by scientific groups and collectives, has been comprehensively analyzed, and the realistic classes and types of paradigms of social-psychological cognition, which allow full holistic realization of social reality and a human in his connection and relation with other people, have been substantiated. The concept “paradigmal chart”, which covers the ideal content of the way of charting the social-psychological reality with the help of theoretical, ontological, epistemological and meta-theoretical grounds of performing the number of functions and essential features of paradigmally formed research activity of a separate scientific co-operation on the definite historical stage of the development of psychology as a science and in its specific socio-cultural context, has been introduced into scientific circulation. The heuristic feature of multi and meta-paradigmal inves- tigations, which belong to the most complex dimension of applied philosophy – meta-research methodology, which subject is made up of other versions (schemes, models, programs) of methodological explorations and development as well as organization-actional and imitation-game form of professional methodologization, which actualize problem- module way of a scientist’s mental activity in the time-space of development of his thought-communication with other representatives of intellectual elite, has been revealed.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectметодологіяuk_UA
dc.subjectметодологуванняuk_UA
dc.subjectпарадигмаuk_UA
dc.subjectпсевдопарадигмаuk_UA
dc.subjectсфера психологіїuk_UA
dc.subjectсоціальна психологіяuk_UA
dc.subjectфілософська методологіяuk_UA
dc.subjectпарадигмальне дослідженняuk_UA
dc.subjectґенеза психологічного знанняuk_UA
dc.subjectсоціально-психологічне знанняuk_UA
dc.subjectпарадигмальна дослідницька картаuk_UA
dc.subjectметатеоріяuk_UA
dc.subjectметапарадигмаuk_UA
dc.subjectонтологіяuk_UA
dc.subjectфеноменологіяuk_UA
dc.subjectепістемологіяuk_UA
dc.subjectгносеологіяuk_UA
dc.subjectметаметодологіяuk_UA
dc.subjectсинкретизмuk_UA
dc.subjectтеоцентризмuk_UA
dc.subjectмодернізмuk_UA
dc.subjectпостмодернізмuk_UA
dc.subjectпост-постмодернізмuk_UA
dc.subjectпозитивізмuk_UA
dc.subjectкритицизмuk_UA
dc.subjectконструктивізмuk_UA
dc.subjectметодологізмuk_UA
dc.subjectметодологічна рефлексіяuk_UA
dc.subjectсистемо-миследіяльнісна методологіяuk_UA
dc.subjectмиследіяльністьuk_UA
dc.subjectметодологічна роботаuk_UA
dc.subjectвітакультурна метапарадигмаuk_UA
dc.subjectсвітоглядні універсаліїuk_UA
dc.subjectтипологізаціяuk_UA
dc.subjectпарадигмально-дослідницька методологіяuk_UA
dc.subjectприродничо-наукова психологіяuk_UA
dc.subjectгуманістична психологіяuk_UA
dc.subjectканонічна психологіяuk_UA
dc.subjectметод учинкової діалектикиuk_UA
dc.subjectемпіричнаuk_UA
dc.subjectдіалогічнаuk_UA
dc.subjectтеоретична і метатеоретична методологемиuk_UA
dc.subjectміжпарадигмальнин діалогuk_UA
dc.subjectmethodologizationuk_UA
dc.subjectparadigmuk_UA
dc.subjectpseudo-paradigmuk_UA
dc.subjectsphere of psychologyuk_UA
dc.subjectsocial psychologyuk_UA
dc.subjectphilosophic methodologyuk_UA
dc.subjectparadigmal investigationsuk_UA
dc.subjectgenesis of psychological knowledgeuk_UA
dc.subjectsocial-psychological knowledgeuk_UA
dc.subjectparadigmal chart of investigationuk_UA
dc.subjectmetatheoryuk_UA
dc.subjectmetaparadigmuk_UA
dc.subjectontologyuk_UA
dc.subjectphenomenologyuk_UA
dc.subjectepistemologyuk_UA
dc.subjectpost-modernismuk_UA
dc.subjectpositivismuk_UA
dc.subjectcriticismuk_UA
dc.subjectconstructivismuk_UA
dc.subjectsyncretismuk_UA
dc.subjectmethodologismuk_UA
dc.subjectmethodological reflectionuk_UA
dc.subjectmental activityuk_UA
dc.subjectmethodological workuk_UA
dc.subjectvita-cultural metaparadigmuk_UA
dc.subjectworldview universalsuk_UA
dc.subjecttypologisationuk_UA
dc.subjectparadigmal-research methodologyuk_UA
dc.subjectnature-scientific psychologyuk_UA
dc.subjecthumanistic psychologyuk_UA
dc.subjectcanonic psychologyuk_UA
dc.subjectmethod of actional dialecticsuk_UA
dc.subjectempiricaluk_UA
dc.subjectdialogicaluk_UA
dc.subjecttheoretical and metatheoretical mehodologemeuk_UA
dc.subjectinter-paradigmal dialogueuk_UA
dc.titleМетодологічне обґрунтування багаторівневості парадигмальних досліджень у соціальній психологіїuk_UA
dc.title.alternativeMethodological Substantiation of Multilevelness of Paradigmal Investigations in Social Psychologyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2012, № 4 (50)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Фурман.pdf1.19 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.