Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/2881
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЩедровицький, Георгій-
dc.contributor.authorShchedrovitskiy, Georgiy-
dc.date.accessioned2016-09-16T11:54:00Z-
dc.date.available2016-09-16T11:54:00Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЩедровицький, Г. Рефлексія [Текст] / Георгій Щедровицький // Психологія і суспільство. - 2015. - № 1. - С. 37-45.uk_UA
dc.identifier.issn1810-2131-
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/2881-
dc.description.abstractНа основі критичного переосмислення філософських трактувань рефлексії, що мали місце в історії інтелектуальної думки (Платон, Аристотель, Локк, Ляйбніц, Фіхте, Геґель та ін.), а також авторських напрацювань у методологічно оновленому осмисленні цієї проблематики, ставиться завдання детально розглянути рефлексію в контексті діяльності у двох аспектах її вивчення: а) як процесу та особливої структури і б) як принципу розгортання схем діяльності. Для її вирішення обґрунтована ідея кooпеpаціï дiяльнocтi та запропонована схема такого кооперативного зв’язку як базова “рамка” для пояснення усіх специфічних проявів рефлексії. Доведено, що головна умова pефлексивного виxoду полягає в тому, що особа повинна вийти із колишньої позиції діяча і перейти в нову - pефлекcивну - позицію, тобто зовнішню як щодо вже виконаних діяльностей, так і стосовно майбутньої, проектованої. Воднораз суть рефлексивного відношення полягає у розвитку двох рядоположних діяльностей - рефлектованої і рефлектуючої, котрі й утворюють за певних обставин організованість рефлексивної кооперації. Сформульовано основний парадокс останньої: співпраця у сфері пізнавальної творчості зовні є цілком доступною, проте, зважаючи на різні ієрархічні побудови, об’єкти, засоби і типи придатного знання, між діячами рефлективного і рефлектуючого спрямування не може бути ніякого розуміння й відтак конструктивної комунікації. Різнобічно аргументовано, що до способів подолання цього парадоксу належать два шляхи налагодження розуміннєвих зусиль між названими діячами: або коли вони повно володіють особливими засобами розуміння, або виробляють комплексні уявлення “конфігураторного типу” про об’єкт, які об’єднують його різні знаннєві проекції. У підсумку висновується, що саме так уможливлюється дія механізму рефлексивного поглинання або виходу, який у поєднанні з логіко-методологічною процедурою конфігурування взаємодоповнює ресурси розвитку смислової і предметної видів рефлексії. Based on a critical rethinking of philosophical interpretations of reflection that have taken place in the history of intellectual thought (Plato, Aristotle, Locke, Leibniz, Fichte, Hegel, etc.), and also author’s developments in methodologically renewed understanding of this issue, the task is to examine in details reflection in the context of two aspects of its studying: a) as a process and a special structure and b) as a principle of deployment schemes of activity. To solve it, a grounded idea of cooperation and the proposed scheme of such cooperative communication like basic “frame” for an explanation of all the specific manifestations of reflection. It is proved that the main condition of reflexive release is that the person should get out of the previous position of the figure and move to a new one - reflective - a position that is on the outside is already performed activities and for future, projected. At the same time the essence of reflective relationship is to develop two one order activities - reflexive and reflective that form in certain circumstances organization of reflexive cooperation. The basic paradox of the last one is formulated: cooperation in the field of cognitive creativity outside is quite affordable however because of the different hierarchical construction, objects, equipment and types of suitable knowledge between actors of reflective direction can be no understanding and therefore constructive communication. Versatile argumented that there are two ways of establishing efforts of understanding between these figures that belongs to method of solution of this paradox: either when they have full special means of understanding or product complex idea of “configurative type” about object that combine its different knowledge projections. As a result we have a conclusion that the action of mechanism of reflexive absorption or release becomes possible which in combining with logical and methodological procedure of configuring complementary resources developing semantic and substantive types of reflection.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectрефлексіяuk_UA
dc.subjectтеоретична діяльністьuk_UA
dc.subjectсамопізнанняuk_UA
dc.subjectдухuk_UA
dc.subjectзнанняuk_UA
dc.subjectмисленняuk_UA
dc.subjectнауковий аналізuk_UA
dc.subjectтеорія діяльностіuk_UA
dc.subjectоб'єкт пізнанняuk_UA
dc.subjectнауковий предметuk_UA
dc.subjectсхема діяльностіuk_UA
dc.subjectконфігуруванняuk_UA
dc.subjectкоопераціяuk_UA
dc.subjectрефлексивний вихідuk_UA
dc.subjectрефлексивні знанняuk_UA
dc.subjectрефлексивна позиціяuk_UA
dc.subjectвідношення рефлексивного поєднанняuk_UA
dc.subjectрефлексивна коопераціяuk_UA
dc.subjectрефлектована і рефлектуюча діяльністьuk_UA
dc.subjectтекст повідомленняuk_UA
dc.subjectдіяльнісна позиціяuk_UA
dc.subjectспілкуванняuk_UA
dc.subjectсмислuk_UA
dc.subjectпорозумінняuk_UA
dc.subjectсмислова і предметна рефлексіяuk_UA
dc.subjectрозвиток наукиuk_UA
dc.subjectreflectionuk_UA
dc.subjecttheoretical workuk_UA
dc.subjectselfk-nowledgeuk_UA
dc.subjectspirituk_UA
dc.subjectknowledgeuk_UA
dc.subjectthinkinguk_UA
dc.subjectscientific analysisuk_UA
dc.subjecttheory of activityuk_UA
dc.subjectobject of knowledgeuk_UA
dc.subjectscientific objectuk_UA
dc.subjectscheme of activityuk_UA
dc.subjectconfigurationuk_UA
dc.subjectcooperationuk_UA
dc.subjectreflexive releaseuk_UA
dc.subjectreflexive knowledgeuk_UA
dc.subjectreflexive positionuk_UA
dc.subjectrelation of reflexive combinationuk_UA
dc.subjectreflexive cooperationuk_UA
dc.subjectreflexive activityuk_UA
dc.subjecttext of messagesuk_UA
dc.subjectactivity positionuk_UA
dc.subjectcommunicationuk_UA
dc.subjectmeaninguk_UA
dc.subjectunderstandinguk_UA
dc.subjectmeaningful and substantive reflectionuk_UA
dc.subjectscience developmentuk_UA
dc.titleРефлексіяuk_UA
dc.title.alternativeReflectionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2015. - № 1 (59)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Щедровицький Г..pdf490.24 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.