Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/40923
Назва: Melancholy either children of polish saturn
Інші назви: Меланхолія, або діти польського сатурна
Автори: Wróbel, Szymon
Врубель, Шимон
Ключові слова: меланхолія
сумнів
тривога
мова меланхолії
психічне здоров’я
нормативний підхід
нігілізм
божевілля
melancholy
doubt
anxiety
the language of melancholy
mental health
normative approach
nihilism
madness
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Wróbel, S. Melancholy either children of polish saturn [Текст] / Szymon Wróbel // Психологія і суспільство. – 2020. – № 3. – С. 104-114.
Короткий огляд (реферат): Стаття має подвійне завдання, зважаючи на зміст книги Міри Марцінов, яка є важливою з двох дискусійних тем: божевілля та його умов і впливу на Польщу та на її соцієтальну психіку, зокрема на специфіку польської меланхолії. Викладаються авторські міркування про статус меланхолії в культурі та її унікальне положення у суспільному житті. Ставиться питання: чи не сумнівається меланхолік у своєму житті? Досить виправданою гіпотезою було б те, що меланхолік бачить себе скоріше мертвим, а не живим тілом. Значущість цитованої книги полягає в тому, що вона ставить тривожні питання, а не дає легкі відповіді. Перш за все стає очевидним незрозуміле – як розвивати гносеологічну історію меланхолії, яку розуміють як наукову ідею, котра прагне до узгодженості та адекватності мові медицини, тоді як політичну історію меланхолії витлумачують як симптом соціокультурного контексту, в даному упредметненні стосовно Польщі. Наука в цьому випадку створює або відбирає концепції, хоча й систематизує їх завжди у певному місці та часі. По-друге, на сьогодні незрозуміло, як відрізнити саму мову меланхолії, яка є мовною стихією надзвичайного стану, від мови медицини, яка є засобом опису певного медичного розладу. Медицина більшою мірою, ніж прийнято думати, стосується нормальності, аніж проблемної концепції здоров’я. Медицина, керуючи людським життям, приймає нормативний підхід, який не зводиться до надання порад про те, як жити розумно, але дозволяє впливати на фізичні та моральні стосунки громадян, що пов’язують їх із суспільством. По-третє, стверджується, що саме поняття меланхолії залишається динамічним і змінним. Запропоноване “еротичне сузір’я меланхолії” свідчить про те, що предмет меланхолії втрачає здатність знаходити нові упредметнення любові. Ця нездатність одночасно спрямовує особу до відкритого нігілізму, який є не тільки “нікчемністю волі” і звичайною “волею нікчемності”, ще й відкриттям нікчемності знання та марності процесу пізнання. Неможливість знайти предмети, що варті любові, пов’язано з труднощами віднайти предмети, варті докладання зусиль. Отож причини меланхолії виходять за межі тривіального випадку втрати й охоплюють усі образи, відмови, невдачі, розчарування, включаючи зневіру у процесі пізнання. Меланхолія призводить предмет до розпадання, тому вона постає межею всіх медичних знань, заявляючи, що в клінічному пізнанні немає таємниці “розладу”, що не існує секрету божевілля і що існує ніщо самого дослідження божевілля. Висновується, що божевілля - це визнання мізерності світу. The article has a double task, considering the content of Mira Marcinуw’s book, which is important in two controversial topics: madness and its conditions on Poland and its societal psyche, in particular the specifics of Polish melancholy. The author’s views on the status of melancholy in culture and its unique position in public life are presented. The question is: does the melancholic doubt his life? A fairly justified hypothesis would be that the melancholic sees himself as a dead rather than a living body. The significance of the quoted book is that it raises troubling questions but doesn’t give easy answers. First of all, it becomes obvious an unclear – how to develop the epistemological history of melancholy, which is understood as a scientific idea that seeks coherence and adequacy of the medicine language while the political history of melancholy is interpreted as a symptom of this sociocultural context, in this case in relation to Poland. Science in this case creates or selects concepts, although it always systematizes them in a certain place and time. Secondly, it is not clear today how to distinguish the language of melancholy itself, which is the language element of the emergency state, from the language of medicine, which is a means of describing a certain medical disorder. Medicine to a greater extent than we might think refers to normality than to the problematic concept of health. Medicine, while managing human life, adopts a normative attitude, which does not amount to providing advice on how to live wisely, but allows to influence the physical and moral relations of citizens that connect them with society. Thirdly, it is argued that the very concept of melancholy remains dynamic and changeable. The proposed “erotic constellation of melancholy” shows that the subject of melancholy loses the ability to find new objects of love. This incapacity simultaneously leads a person to open nihilism, which is not only the “nothingness of the will” and the usual “will of nothingness”, but also the discovery of the nothingness of knowledge and the futility of the cognition process. The inability to find items worth loving is due to the difficulty of finding items worth the effort to know. Thus, the causes of melancholy go beyond the trivial case of loss and cover all resentments, rejections, failures, disappointments, including despair in the process of cognition. Melancholy brings the subject to ruin, so it is the limit of all medical knowledge, stating that there is no secret of «disorder» in clinical cognition, that there is no secret of madness, and that there is nothing but the study of madness itself. It turns out that madness is recognition of nothingness of the world.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/40923
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2020. - № 3 (81)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Врубель.pdf344.11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.