Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49309
Назва: Використання моделювання у навчальному процесі при формуванні необхідних компетентностей
Інші назви: The use of modeling in the learning process in the formation of the necessary competencies
Автори: Гордей, Оксана
Пацай, Богдан
Hordei, Oksana
Patsai, Bohdan
Ключові слова: моделювання
когнітивна карта
компентність
система освіти і науки
когнітивна гнучкість
критичне мислення
modeling
cognitive map
competence
education and science system
cognitive flexibility
critical thinking
Дата публікації: 2022
Видавництво: Західноукраїнський національний університет
Бібліографічний опис: Гордей О., Пацай Б. Використання моделювання у навчальному процесі при формуванні необхідних компетентностей. Економічний аналіз. 2022. Том 32. № 2. С. 62-72.
Короткий огляд (реферат): Вступ. В умовах інтеграції вищої школи України у світовий освітній процес та посилення ролі глобалізаційних економічних процесів виникає нагальна потреба в підготовці висококваліфікованих фахівців, які є конкурентоспроможними на ринку праці не залежно від країни Європейського союзу. Вихідним етапом цього процесу є формування у закладах світи компетентностей, необхідних здобувачам у подальшому навчанні та професійній діяльності. Для ефективного аналізу впливу навчальних дисциплін на формування компетентностей необхідним є використання математичного моделювання, зокрема доречним буде використання когнітивних моделей, які здатні уможливити розв’язування задач передбачення в умовах невизначеності. Мета. Метою статті є створення когнітивної моделі навчального процесу вищої школи для забезпечення умов впровадження ефективного навчального плану для формування необхідних компетентностей. Метод (методологія). Основні методи, які використано в процесі дослідження: когнітивне моделювання (побудова когнітивних карт для визначення непрямого впливу навчальних дисциплін на сукупність компетентностей), експертний метод (для формування предметних зав’язків) та математичний апарат (функції активації Коско та сигмоїди для відображення невизначеності, динаміки станів концептів та зв’язків між ними). © Оксана Гордей, Богдан Пацай, 2022 Отримано: 22.04.2022 р. Рекомендовано до друку: 11.05.2022 р. Опубліковано: 19.05.2022 р. Ця стаття розповсюджується на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0, яка дозволяє необмежене повторне використання, розповсюдження та відтворення на будь-якому носії, за умови правильного цитування оригінальної роботи. Як цитувати: Гордей О., Пацай Б. Використання моделювання у навчальному процесі при формуванні необхідних компетентностей. Економічний аналіз. 2022. Том 32. № 2. С. 62-72. DOI: 10.35774/econa2022.02.062 Результати. У статті сформовано перелік концептів та відповідних зв’язків на основі якісних методів аналізу та побудовано математичну модель когнітивних карт освітнього процесу. Проведено аналіз впливу різних навчальних предметів на формування «hard skills» та «soft skills». Проаналізовано різні сценарії змін у навчальному плані та їхній вплив на формування відповідних компетентностей. Висновки. На базисі основних положень щодо перспектив розвитку спектру умінь, якими має володіти випускник 2030, які виокремлені у Національній економічній стратегії на період до 2030 року та у звіті Всесвітнього економічного форуму пропонується посилити увагу та збільшити години навчання на три основні навчальні дисципліни: математику, інформатику та іноземну мову. Саме ці дисципліни є основоутворюючими для багатьох як «hard skills», так і «soft skills» завдяки непрямим зв’язкам з іншими дисциплінами. Тільки за рахунок цього випускники України будуть мати високі конкурентні позиції на ринку праці. Introduction. With the integration of higher education in Ukraine into the world educational process and the strengthening of the role of global economic processes, there is an urgent need to train highly qualified professionals who are competitive in the labour market regardless of the European Union. The initial stage of this process is the formation of the world of competencies needed by applicants in further education and professional activities. To effectively analyse the impact of academic disciplines on the formation of competencies, it is necessary to use mathematical modelling, in particular, it will be appropriate to use cognitive models that can solve predictive problems in conditions of uncertainty. Goal. The purpose of the article is to create a cognitive model of the educational process of higher education to provide conditions for the implementation of an effective curriculum for the formation of the necessary competencies. Method (methodology). The main methods used in the research process: cognitive modelling (construction of cognitive maps to determine the indirect impact of disciplines on the set of competencies), expert method (for the formation of subject connections) and mathematical apparatus (activation functions Cosco and sigmoids for reflection of uncertainty, dynamics states of concepts and connections between them). Results. The article forms a list of concepts and relevant relationships based on qualitative methods of analysis and builds a mathematical model of cognitive maps of the educational process. An analysis of the impact of different subjects on the formation of "hard skills" and "soft skills". Different scenarios of changes in the curriculum and their impact on the formation of relevant competencies are analysed. Conclusions. Based on the main provisions on the prospects for the development of the range of skills that a graduate of 2030 should have, which are highlighted in the National Economic Strategy until 2030 and the World Economic Forum report proposes to increase attention and increase teaching hours in three main disciplines: mathematics, computer science and foreign language. These disciplines are fundamental to many, both "hard skills" and "soft skills" due to indirect links with other disciplines. Only due to this, Ukrainian graduates will have a high competitive position in the labour market.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49309
ISSN: 1993-0259
Розташовується у зібраннях:Економічний аналіз. 2022 рік. Том 32. № 2.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdf720.98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.