Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/54943
Назва: Здатність майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти проводити наукові дослідження: сутність та шляхи формування
Інші назви: Ability of Future Specialists in Preschool and Primary Education to Conduct Scientific Research: Essence and Ways of Formation
Автори: Чайка, Володимир Мирославович
Шишак, Андріана Михайлівна
Ключові слова: майбутні фахівці дошкільної та початкової освіти; здобувачі вищої освіти; здатність проводити наукові дослідження; методологія наукових досліджень; методологічні підходи; заклад дошкільної освіти; початкова школа; дошкільна освіта; початкова освіта
Дата публікації: 2025
Видавництво: Видавнича група "Наукові перспективи"
Бібліографічний опис: Чайка В. М., Шишак А. М. Здатність майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти проводити наукові дослідження: сутність та шляхи формування. Вісник науки та освіти. Серії: філологія, культура і мистецтво, педагогіка, історія та археологія, соціологія. 2025. № 6(36). С. 1545–1560.
Короткий огляд (реферат): У статті визначено сутність здатності майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти здійснювати наукові дослідження, охарактеризовано шляхи її формування. Мети досягнуто шляхом аналізу стандартів вищої освіти за спеціальностями 012 Дошкільна освіта та 013 Початкова освіта для другого (магістерського) рівня, а також на основі емпіричних даних про підготовку магістрантів. Зазначену здатність протлумачено як інтегровану компетентність, що охоплює оволодіння науковими знаннями, критичне мислення, планування й реалізацію дослідницької чи інноваційної діяльності, інтеграцію міждисциплінарних підходів, використання наукових методів і представлення результатів досліджень згідно з етичними та академічними стандартами. Формування цієї компетентності забезпечується через тематично спрямовані освітні компоненти, зокрема через навчальну дисципліну «Методологія наукових досліджень». Магістранти розвивають відповідні навички, опановуючи методологічні підходи, виконуючи навчальні проєкти та дослідницькі завдання, моделюючи педагогічні ситуації та рефлексуючи над власною професійною ідентичністю в умовах сучасних викликів освіти. Здобувачі вищої освіти вивчають етапи та методи проведення досліджень, створюють наукові тексти та практикуються під час мінідосліджень у закладах освіти, виконання завдань під час практичних занять щодо розробки та опрацювання результатів анкетування, спостережень, педагогічних експериментів. Надання рекомендацій із дотримання принципів академічної доброчесності та оформлення цитувань також є складником цього процесу. Формування у магістрантів спеціальностей «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта» здатності проводити наукові дослідження відбувається через їх участь у наукових гуртках, проблемних групах, наставництво викладачів і роботу в бібліотеках під час підготовки публікацій і матеріалів до студентських конференцій.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/54943
ISSN: 2786-6165
Розташовується у зібраннях:Статті



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.