Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55121
Назва: Фінансові інструменти макроекономічної політики Китаю: теоретико-прикладні аспекти
Інші назви: Financial instruments of China’s macroeconomic policy: theoretical and applied aspects
Автори: Алексеєнко, Людмила
Тулай, Оксана
Юркевич, Оксана
Alekseyenko, Lyudmyla
Tulai, Oksana
Yurkevych, Oksana
Ключові слова: фінансове оздоровлення
бюджетні стимули
фінансова політика
публічні фінанси
банк
зелений економічний розвиток
інвестиції
інновації
безпека
financial recovery
budget incentives
financial policy
public finance
bank
green economic development
investment
innovation
security
Дата публікації: 2024
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Алексеєнко, Л. Фінансові інструменти макроекономічної політики Китаю: теоретико-прикладні аспекти [Текст] / Людмила Алексеєнко, Оксана Тулай, Оксана Юркевич // Світ фінансів. - 2024. - Вип. 2(79). - С. 144-156.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Упродовж останніх років спостерігаються кардинальні зміни в переформатуванні економічних процесів в Китаї як на національному рівні, так і з урахуванням глобальних масштабів. Актуалізується науковий дискурс щодо макроекономічної та фінансової стабільності з урахуванням цілей сталого розвитку та різноманітних сценаріїв геоекономічних трансформацій. Моделі відновлення і розвитку китайської економіки потребують координації діяльності уряду, бізнесу і громадянського суспільства для покращення інвестиційного клімату та якісної зміни управлінських підходів у макроекономічній політиці з урахуванням трендів зеленого економічного розвитку. Мета – поглибити теоретико-прикладні засади політико-фінансового прагматизму Китаю, інкорпорованого в наявні фінансові інструменти макроекономічної політики, промислові та інтелектуальні можливості, що надає свободу маневрування в багатосторонньому форматі міждержавних відносин. Результати. Узагальнено теоретико-концептуальні засади політичної самодостатності, багатогранності політик суб’єктивізації й регіоналізму, вразливості економічної і безпекової залежності та орієнтованості Китаю на політику економічної диверсифікації для зміцнення внутрішнього економічного потенціалу. Проаналізовано особливості економічного й соціального розвитку Китаю з урахуванням досягнутого синергетичного ефекту у реалізації фінансової й монетарної політики, активізації єдності планування політичних заходів, стимулювання збільшення інвестицій, споживання й підтримки внутрішнього попиту. Розкрито геополітичний прагматизм, незалежність від зовнішніх впливів, скерованість на пріоритетність національних інтересів за допомогою адаптивності фінансових інструментів макроекономічної політики з урахуванням ефектів “комбінованих політичних заходів”. Перспективи. Уряд Китаю координує свою діяльність з Цілями сталого розвитку. Цілі економічного зростання впливають на економічне управління місцевих органів влади і на розвиток міської зеленої економіки. Відновлення економіки і застосування відповідних фінансових інструментів макроекономічної політики спрямоване на зупинку відтоку капіталу із країни і має відкрити шлях для Китаю “очолити перевершення розвинених ринків”. Нові політичні установки за напрямами реалізації макроекономічної політики сприятимуть розвитку корпоративних облігаційних ринків Китаю, подоланню ухилення від сплати боргів, комерціалізації банківського сектору і використанню альтернативних форм-факторів. Нові історичні реалії самоврядування уряду вимагають відповідності розвитку публічних фінансів, оскільки надмірне розширення “самовладування” може негативно вплинути на фінансову безпеку і “високоякісний” розвиток економіки. У сучасній економіці актуалізується вплив невизначеності на адаптивність фінансових інструментів макроекономічної політики, на прямі іноземні інвестиції, тому застосування моделей відкритої економіки, що враховує невизначеність, є своєчасним для гарантування фінансової безпеки та збереження каналів залучення додаткових інвестицій. Introduction. The formation of a digital society leads to radical changes in the reformatting of economic processes in China both on a national and global scale. The scientific discourse on the goals of sustainable development, political and financial stability and financial instruments of macroeconomic policy is being updated, taking into account various scenarios of geoeconomic transformations. Models of recovery and development of the Chinese economy require coordination of government, business, and civil society activities to improve the investment climate and qualitative change in management approaches in macroeconomic policy, taking into account the trends of green economic development. Purpose. Deepening the theoretical and applied foundations of China’s political and financial pragmatism, incorporated into the available financial instruments of macroeconomic policy, industrial and intellectual capabilities, which provides freedom of maneuver in the multilateral format of interstate relations. Results. The theoretical and conceptual foundations of political self-sufficiency, the multifaceted policies of subjectivization and regionalism, the vulnerability of economic and security dependence, and China’s focus on the policy of economic diversification to strengthen its domestic economic potential are summarized. The features of China’s economic and social development are analyzed, taking into account the synergistic effect achieved in the implementation of financial and monetary policy, the activation of unity in the planning of political measures, the stimulation of increased investment, consumption and support of domestic demand. Geopolitical pragmatism, independence from external influences, focus on prioritizing national interests with the help of adaptability of financial instruments of macroeconomic policy, taking into account the effects of “combined political measures” are revealed. Prospects. The goals of sustainable development of the People’s Republic of China coordinate the activities of the government, business and civil society. The goals of economic growth affect the economic management of local authorities and the development of the urban green economy. The recovery of the economy and the application of appropriate financial instruments of macroeconomic policy are aimed at stopping the outflow of capital from the country and should pave the way for China to “lead the outperformance of developed markets.” New political attitudes in the areas of macroeconomic policy implementation will contribute to the development of China’s corporate bond markets, overcoming debt evasion, commercialization of the banking sector, and the use of alternative form factors. The new historical realities of government self-governance require compliance with the development of public finances, since excessive expansion of “self-governance” can negatively affect financial security and “high-quality” development of the economy. In the modern economy, the influence of uncertainty on the adaptability of financial instruments of macroeconomic policy, on direct foreign investments is actualized, therefore the application of open economy models that take into account uncertainty is timely to guarantee financial security and preserve channels for attracting additional investments.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55121
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
АЛЕКСЕЄНКО.PDF413.76 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.