Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55130
Назва: | Пріоритети та передумови запровадження механізмів оподаткування операцій із криптоактивами в Україні |
Інші назви: | Priorities and prerequisites for the implementation of taxation mechanisms for transactions with cryptoassets in Ukraine |
Автори: | Серебрянський, Дмитро Бірюк, Дмитро Serebrianskyi, Dmytro Biryuk, Dmytro |
Ключові слова: | криптоактиви оподаткування податкові надходження регулювання обігу криптоактивів токени криптоізація cryptoassets taxation tax revenues regulation of circulation of cryptoassets tokens cryptoization |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | ЗУНУ |
Бібліографічний опис: | Серебрянський, Д. Пріоритети та передумови запровадження механізмів оподаткування операцій із криптоактивами в Україні [Текст] / Дмитро Серебрянський, Дмитро Бірюк // Світ фінансів. – 2024. – Вип. 3. – С. 53-65. |
Короткий огляд (реферат): | Вступ. Стрімкий розвиток криптоактивів обумовив трансформацію структури та функціонування окремих компонентів фінансової системи. З одного боку, відкриваються нові можливості для транзакцій, коли платежі та інші фінансові послуги стають дешевшими, швидшими та доступнішими. З іншого боку, активне використання криптоактивів створює проблеми для фінансової стабільності в результаті “криптоізації”. Розуміння та раціоналізація процесів криптоізації потребує більш глибокого вивчення цієї проблеми з метою вдосконалення інструментів впливу на неї. Мета – дослідити підходи до оподаткування криптоактивів та оцінити потенціал для збільшення податкових надходжень до бюджету за рахунок оподаткування операцій із криптоактивами. Результати. Оцінено потенційні надходження бюджету від оподаткування доходів від операцій з криптоактивами. Визначено, що запровадження сучасної системи оподаткування криптовалют є надзвичайно важливим кроком для збереження стійкості й інноваційності фінансової системи в Україні, а ефективне оподаткування операцій із криптовалютою сприятиме залученню нових інвестицій, розвитку фінансових інновацій та підтримці інноваційних стартапів, запобіганню нелегальним операціям з криптовалютою, стабільному зростанню надходжень до бюджету, а в кінцевому підсумку – стабільності фінансової системи. Обґрунтовано доцільність запровадження ставки податку в розмірі 5% від прибутку від операцій з криптовалютою з метою стимулювання криптовалютних стартапів та залучення інвесторів. Висновки. Розвиток оподаткування віртуальних активів має відбуватися в контексті підтримки постійних фінансових інновацій в умовах обмеженості інформації та орієнтації на забезпечення податкових потоків до бюджету. Концептуально подвійна функціональна природа криптовалют як інвестиційних активів і платіжних засобів створює труднощі у фіксації приросту і збитку капіталу при використанні їх як інвестиційних активів. Що стосується введення ПДВ і податку з продажів, то доцільно класифікувати криптовалюти аналогічно національній валюті. Ефективність збору податку на прибуток залежатиме від технологій обробки інформації про прибутки та збитки й обліку операцій із криптовалютою. В Україні ефективне оподаткування віртуальних активів дасть змогу упорядкувати процеси їх обігу та регулювання на державному рівні, забезпечити безборговий спосіб наповнення бюджету, більш інклюзивний спосіб фінансування реконструкції та розвитку реального сектору економіки, сприятиме збереженню потенціалу створення ринків капіталу та інноваційного характеру розвитку фінансового сектору. Introduction. The rapid development of crypto assets has led to a transformation in the structure and functioning of individual components of the financial system. On the one hand, new opportunities are opening up for transactions, when payments and other financial services become cheaper, faster, and more accessible. On the other hand, the active use of crypto assets creates problems for financial stability as a result of "cryptoization". Understanding and streamlining the processes of cryptoization requires a deeper study of this problem in order to develop tools to influence it. The purpose of the article is to study approaches to the taxation of crypto assets and to assess the potential potential for increasing tax revenues to the budget through the taxation of crypto asset operations. Results. The article assesses the potential budget revenues from taxing income from crypto asset operations. It is determined that the introduction of a modern cryptocurrency taxation system is an extremely important step for maintaining the sustainability and innovation of the financial system in Ukraine. Effective taxation of cryptocurrency operations will contribute to attracting new investments, developing financial innovations and supporting innovative startups, preventing illegal cryptocurrency operations, stable growth of budget revenues, and ultimately – the stability of the financial system. The feasibility of introducing a tax rate of 5% of the profit from cryptocurrency operations is substantiated in order to stimulate cryptocurrency startups and attract investors. Conclusions. The development of taxation of virtual assets should take place in the context of supporting constant financial innovations in conditions of limited information and focusing on ensuring tax flows to the budget. Conceptually, the dual functional nature of cryptocurrencies as investment assets and means of payment creates difficulties in fixing capital gains and losses when used as investment assets. As for the introduction of VAT and sales tax, it is advisable to classify cryptocurrencies similarly to the national currency. The effectiveness of collecting income tax will depend on the technologies for processing information about profits and losses and accounting for cryptocurrency transactions. In Ukraine, effective taxation of virtual assets will allow streamlining the processes of their circulation and ensuring their regulation at the state level, will provide a non-debt method of filling the budget, a more inclusive way of financing the reconstruction and development of the real sector of the economy, will contribute to maintaining the potential for creating capital markets and preserving the innovative nature of the development of the financial system. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55130 |
Розташовується у зібраннях: | Світ фінансів |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
СЕРЕБРЯНСЬКИЙ.PDF | 429.92 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.