Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55157
Назва: Реалізація принципу академічної доброчесності у процесі виконання науково-педагогічних досліджень
Інші назви: Implementation of the principle of academic integrity in the process of conducting scientific and pedagogical research
Автори: Шишак, Андріана Михайлівна
Чайка, Володимир Мирославович
Руденський, Ростислав Євгенович
Ключові слова: академічна доброчесність
принцип академічної доброчесності
науково-педагогічні дослідження
фабрикація
фальсифікація
плагіат
якість
освіта
професійна підготовка
заклад вищої освіти
academic integrity
principle of academic integrity
scientific and pedagogical research
fabrication
falsification
plagiarism
quality
education
professional training
higher education institution
Дата публікації: 14-лип-2025
Видавництво: Видавнича група «Наукові перспективи»
Бібліографічний опис: Шишак А. М., Чайка В. М., Руденський Р. Є. Реалізація принципу академічної доброчесності у процесі виконання науково-педагогічних досліджень. «Наукові інновації та передові технології» (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»): журнал. 2025. № 8(48) 2025. С.2344-2354. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2025-8(48)-2344-2354
Серія/номер: Серія «Педагогіка»;
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено реалізацію принципу академічної доброчесності у процесі виконання науково-педагогічних досліджень відповідно до етапів їх проведення. Зазначено, що наукова етика передбачає надання об’єктивної та достовірної інформації щодо обґрунтування актуальності проблеми; оригінальне формулювання теми; відображення власних інноваційних ідей та напрямів наукових пошуків; самостійне складання списку друкованих та електронних наукових праць та їх критичне опрацювання; дотримання вимог до організації педагогічного спостереження, анкетування, експерименту тощо для об’єктивного збору даних; коректне оформлення покликань на праці дослідників; реальну широку імплементацію наукових ідей в освітній процес закладів освіти; якісне оформлення звіту на основі фактичних даних; оригінальність тексту у наукових публікаціях; тощо. Обґрунтовано, що порушеннями принципу академічної доброчесності під час виконання науково-педагогічних досліджень можуть бути такі: плагіат положень, які підтверджують актуальність теми дослідження; застосування інструментів штучного інтелекту для фабрикації та фальсифікації даних; маніпулятивний аналіз інформації; проведення дослідження без підтвердження добровільності долучення до них суб’єктів освітнього процесу; приховування отриманих результатів, які суперечать доведенню гіпотези; конфлікт інтересів під час імплементації наукових напрацювань в освітній процес; підроблення документів, які підтверджують впровадження авторських розробок у практику закладів освіти; плагіат у звітах, наукових публікаціях, методичних рекомендаціях; дописування в кількість
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55157
ISSN: 2786-5274 Print
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Наукові інновації 8(48) (1).pdf19.05 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.