Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55159
Назва: Світоглядно-формуючі впливи дитячої літератури в умовах повномасштабного вторгнення Росії в Україну
Інші назви: Worldview-forming influences of children's literature in the conditions of the full-scale Russian invasion of Ukraine
Автори: Шинкарик, Юліана
Shynkaryk, Iuliana
Ключові слова: книговидання
дитяча література
читання дітям
національна ідентичність
війна
book publishing
children's literature
reading to children
national identity
war
Дата публікації: 2022
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Шинкарик, Ю. Світоглядно-формуючі впливи дитячої літератури в умовах повномасштабного вторгнення Росії в Україну [Текст] / Юліана Шинкарик // Гуманітарні студії: історія та педагогіка. – 2022. – № 1. – С. 155-167.
Короткий огляд (реферат): Анотація. Дослідження присвячене книговиданню для дітей в умовах повномасштабного вторгнення Росії в Україну. У роботі проаналізовано світоглядно-формуючі впливи літератури про війну для молодших читачів. Констатовано, що перетворення освітньо-виховного ландшафту не зможуть бути належним чином реалізовані без сильних дитячих книг. Визначено, що видавцям треба запропонувати такий продукт, який зможе вписатися в національний інформаційно-комунікаційний простір. Доведено, що задля ефективних трансформацій, формування світоглядного ядра в дитячому віці, військово-патріотичне виховання та книга мають діяти як єдиний злагоджений механізм - тільки так можна запустити світоглядно-виховні зміни, фокусом яких стане дитяча книга. Автором простежено особливості видань книг на тему війни для дітей на сучасному етапі. Виявлено проблеми, пов’язані із комунікацією з дітьми про війну. Звернено увагу на ключові книги про війну для дітей, їх текстовий та ілюстративний матеріал. Серед окреслених питань є спосіб подання цієї теми авторами дитячих творів, реалістичність змальованих подій, орієнтація на спогади, звертання до фантазійних сюжетів. Ілюстрації також є важливою складовою дитячого книговидання, зокрема книги з ілюстраціями, які намалювали діти, що, в свою чергу, підтверджує їхню зрілість і необхідність порушувати складні теми про стан сучасного світу. Доведено, що дитяча література про війну, особливо в умовах війни, є важливим чинником інформаційної безпеки. Проведено українознавчий аналіз дитячих видань в Україні на тему війни. Зроблено зіставлення ілюстративного матеріалу у дитячих книгах, як своєрідних багатомодальних форм комунікації, де текст і зображення взаємодіють між собою, є засобом формування смислового значення книги. Сфокусовано увагу на важливості україномовного контенту для дитячої, підліткової літератури. Annotation. The study is devoted to book publishing for children in the conditions of a full-scale Russian invasion of Ukraine. The work analyzes the worldview-forming influences of literature about the war for younger readers. It was established that the transformation of the educational landscape cannot be properly implemented without strong children's books. It was determined that publishers should be offered such a product that can fit into the national information and communication space. It has been proven that for the sake of effective transformations, the formation of a worldview core in childhood, military-patriotic education and the book should act as a single coordinated mechanism - this is the only way to launch worldview-educational changes, the focus of which will be a children's book. The author traces the peculiarities of publishing books on the topic of war for children in the modern stage. Problems related to communication with children about the war were identified. Attention is paid to key books about the war for children, their textual and illustrative material. Among the outlined issues is the way this topic is presented by the authors of children's works, the realism of the depicted events, the focus on memories, and the appeal to fantasy plots. Illustrations are also an important component of children's book publishing, in particular books with illustrations drawn by children, which, in turn, confirms their maturity and the need to raise difficult topics about the state of the modern world. It has been proven that children's literature about war, especially in wartime, is an important factor in information security. A Ukrainian studies analysis of children's publications in Ukraine on the topic of war was carried out. A comparison of illustrative material in children's books is made, as a kind of multimodal form of communication, where text and images interact with each other, which is a means of forming the semantic meaning of the book. Attention is focused on the importance of Ukrainian-language content for children's and adolescent literature.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55159
Розташовується у зібраннях:Гуманітарні студії: історія та педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ШИНКАРИК.PDF481.26 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.