Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55207
Назва: | Підготовка майбутніх офіцерів до професійної діяльності як педагогічна проблема |
Інші назви: | Training of future officers for professional activities as a pedagogical problem |
Автори: | Рудинський, Віталій Rudynsky, Vitaly |
Ключові слова: | професійна підготовка у вищих військових навчальних закладах майбутні офіцери військова фахова діяльність professional training in higher military educational institutions future officers military professional activity |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | ЗУНУ |
Бібліографічний опис: | Рудинський, В. Підготовка майбутніх офіцерів до професійної діяльності як педагогічна проблема [Текст] / Віталій Рудинський // Гуманітарні студії : історія та педагогіка. – 2023. – Вип. 1. – С. 103-113. |
Короткий огляд (реферат): | Анотація. Професійну підготовку майбутніх офіцерів до професійної діяльності у ВВНЗ аналізуємо через призму їх готовності до здійснення діяльності, що забезпечує національну безпеку і оборону України. Саму готовність розглядаємо як суб’єктивний стан особистості, з її здатністю та підготовленістю до виконання, відповідно до фаху, покладених військових завдань із власним прагненням до їх ефективного виконання. Наголошено на результативній підготовці майбутніх офіцерів до професійної діяльності як одній із ключових вимог, що ставляться до керівників та викладачів ВВНЗ, так як вона сприяє їх швидкій адаптації до умов праці, подальшому підвищенню кваліфікації, а відтак, професійному вдосконаленню і фаховому зростанню. Обґрунтовано, що вивчення курсантами навчальних дисциплін, із передбачуваним застосуванням міжпредметних зв’язків, повинно сприяти їхньому багатовимірному компетентнісному становленню. До важливих напрямів реалізації освітнього процесу курсантів, які впливають на професійну підготовку та сповна формують у них готовність до військового фаху й набули поширення у ВВНЗ, належать інтегровані, міжпредметні та проблемні моделі навчання. Акцентовано увагу на системній рівневій підготовці майбутніх офіцерів до професійної діяльності від низького до високого із послідовним переходом готовності майбутнього офіцера до дисциплінарної діяльності; виконанні офіцерами різних функцій, значимою серед яких є військово-педагогічна (майбутній офіцер ‒ це не лише військовий, а й педагог-організатор навчання та виховання); високому ступені соціальної відповідальності, консервативності, суворій регламентації умов здійснення професійної діяльності офіцера; здатності ефективно виконувати службові обов’язки та прийнятті курсантами ВВНЗ відповідного стилю особистого життя, способу мислення, системи цінностей. Розгляд підготовки майбутніх офіцерів до військової професійної діяльності доводить важливість двох видів готовності до такої діяльності ‒ загальної та ситуативної (відповідно до ситуацій), де ситуативна ‒ близька до встановлення такої підготовки та її передстартового стану, тоді як загальна – компетентна, фахова, довготривала підготовленість. Аналіз окреслених проблем підготовки майбутніх офіцерів до професійної діяльності доводить, що виявлені напрями дослідження торкаються лише окремих складових такої підготовки. Abstract We analyze the professional training of future officers for professional activities at HMEI through the prism of their readiness to carry out activities that ensure Ukraine's national security and defence. Readiness is considered a subjective state of an individual with the ability and readiness to perform assigned military tasks according to the speciality, with his desire for effective performance. Practical training of future officers for professional activities is emphasized as one of the critical requirements for managers and teachers of higher education institutions, as it contributes to their quick adaptation to working conditions, further qualification improvement, and professional growth. The cadets' study of academic disciplines, with the predictable application of inter-subject connections, should contribute to their multidimensional competence development. Integrated, interdisciplinary and problem-based learning models are among the essential directions of implementing the educational process of cadets, which influence professional training and fully prepare them for the military profession and have become widespread in VVNIZ. Attention is focused on the systematic level of training of future officers for professional activity from low to high with a consistent transition of the prospective officer's readiness for disciplinary activity performance by officers of various functions, a significant one among which is the military-pedagogical one (the future officer is not only a military officer but also a teacher and organizer of education and training); a high degree of social responsibility, conservatism, strict regulation of the conditions of an officer's professional activity; the ability to effectively perform official duties and the adoption of the appropriate personal lifestyle, way of thinking, system and values by the cadets of VVNIZ. Consideration of the training of future officers for military professional activity proves the importance of two types of readiness for such activity - general and situational (according to situations). Situational - is close to establishing such training and its pre-start state, while available - preparation is competent, professional, and long-term. The analysis of the outlined problems of training future officers for professional activity proves that the identified research areas only affect specific training components. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55207 |
Розташовується у зібраннях: | Гуманітарні студії: історія та педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
РУДИНСЬКИЙ.PDF | 380.81 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.