Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55225
Назва: | Використання ChatGPT у викладанні історії в закладах середньої освіти: погляд вчителя |
Інші назви: | Using ChatGPT in teaching history in secondary education institutions: a teacher's viewpoint , |
Автори: | Казаков, Генадій Точиліна, Ірина Kazakov, Hennady Tochylina, Iryna |
Ключові слова: | ChatGPT мовна модель штучний інтелект вчитель історії педагогічна діяльність ChatGPT language model artificial intelligence history teacher pedagogical activity |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | ЗУНУ |
Бібліографічний опис: | Казаков, Г. Використання ChatGPT у викладанні історії в закладах середньої освіти: погляд вчителя [Текст] / Геннадій Казаков, Ірина Точиліна // Гуманітарні студії : історія та педагогіка. – 2024. – Вип. 1. – С. 42-51. |
Короткий огляд (реферат): | Анотація. В роботі репрезентовано результати наукового та практичного пошуку, щодо доцільності використання чат-ботів зі штучним інтелектом в освітньому процесі. Детально описано особливості ChatGPT, його функціонування та переваги в освітньому процесі. Продемонстровані шляхи впровадження та використання даного інструменту у викладанні історії у закладах середньої освіти. У контексті глобальних змін, що відбуваються у системі шкільної освіти зростає використання інтерактивних засобів, які допомагають організувати та провести урок не залежно від зовнішніх чинників. Одним з таких засобів останнім часом стає штучний інтелект. Автори наголошують, що чат-бот дозволяє організувати навчання за принципом поступового зростання автономії учнів. Практична частина дослідження складається з прикладів завдань для роботи з учнями шкіл у застосуванні чат-боту GPT. Пропонуються алгоритми роботи з ChatGPT щодо окремих шляхів використання моделі штучного інтелекту. У дослідженні акцентовано увагу на використанні мовної моделі з позиції вчителя. Вказується, що найбільшої ефективності алгоритм дає у позаурочній педагогічній діяльності: при підготовці до заняття та при перевірці завдань, виконаних школярами. Під час уроків використання програми є недоречним з етичних та практичних аспектів. Розглядаються можливості генерації контенту для уроків, створення інтерактивних завдань, а також здатність моделі адаптуватися до індивідуальних потреб школярів. З іншого боку, у статті також враховуються виклики та обмеження використання мовних моделей на уроках історії. Автори звертають увагу на етичні норми доброчесності, можливість виникнення залежності від технології та важливість збереження гуманізованого підходу в навчанні. У висновках авторами наголошено, що сьогодні ChatGPT може стати ефективним помічником вчителя історії, але ні в якій мірі не може його замінити, адже має обмежені знання та не володіє чуйністю, яка притаманна живій людині. Abstract. The article presents the results of scientific and practical research on the feasibility of using chatbots with artificial intelligence in the educational process. The features of ChatGPT, its functioning and advantages in the educational process are described in detail. The ways of implementing and using this tool in teaching history in secondary education are demonstrated. In the context of global changes taking place in the school education system, the use of interactive tools that help to organize and conduct a lesson regardless of external factors is increasing. Artificial intelligence has recently become one of these tools. The authors emphasize that a chatbot allows organizing learning based on the principle of gradual increase of students' autonomy. The practical part of the study consists of examples of tasks for working with school students using the GPT chatbot. Algorithms for working with ChatGPT are proposed for certain ways of using the artificial intelligence model. The study focuses on the use of the language model from the teacher's perspective. It is pointed out that the algorithm is most effective in extracurricular pedagogical activities: in preparation for the lesson and in checking the tasks performed by students. During lessons, its use is inappropriate for ethical and practical reasons. The article discusses the possibilities of generating content for lessons, creating interactive tasks, and the model's ability to adapt to the individual needs of students. However, the article also takes into account the challenges and limitations of using language models in history lessons. The authors draw attention to ethical aspects, the possibility of dependence on technology, and the importance of maintaining a humanized approach to learning. In conclusion, the authors emphasize that today ChatGPT can become an effective assistant to a history teacher, but it cannot replace him or her in any way, as it has limited knowledge and does not have the sensitivity inherent in a living person. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55225 |
Розташовується у зібраннях: | Гуманітарні студії: історія та педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
КАЗАКОВ.PDF | 377.21 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.