Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55230
Назва: | Формування у здобувачів освіти готовності до захисту Батьківщини на заняттях фізичного виховання провідними ідеями козацької педагогіки |
Інші назви: | Formation of educators' readiness to defend the Motherland in physical education classes with the leading ideas of cossack pedagogics |
Автори: | Михальчук, Микола Mykhalchuk, Mykola |
Ключові слова: | готовність до захисту Батьківщини фізичне виховання козацька педагогіка здобувачі освіти заклад вищої освіти шляхи формування готовності до захисту Батьківщини readiness to defend the Motherland physical education Cossack pedagogy education seekers higher education institution ways of forming readiness to defend the Motherland |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | ЗУНУ |
Бібліографічний опис: | Михальчук, М. Формування у здобувачів освіти готовності до захисту Батьківщини на заняттях фізичного виховання провідними ідеями козацької педагогіки [Текст] / Микола Михальчук // Гуманітарні студії : історія та педагогіка. – 2024. – Вип. 1. – С. 90-103. |
Короткий огляд (реферат): | Анотація. У статті обґрунтовано, що готовність до захисту Батьківщини є складовою частиною патріотизму. Вона характеризується вірністю українським ідеалам, розумінням громадянського обов’язку, прагненням оволодівати військовим і військово-технічним знанням, бажанням вивчати бойові традиції та героїчні вчинки українського народу, його Збройних сил. Готовність до захисту Батьківщини в освітньому, фізичному, психологічному, соціальному та духовному аспектах можна формувати у здобувачів освіти на заняттях фізичного виховання, ґрунтуючись на провідних ідеях козацької педагогіки. Козацьку педагогіку розтлумачено як частину народної педагогіки, яка передбачає становлення мужнього громадянина з українською національною свідомістю і самовідданістю рідній землі. Визначено, що основною ідеєю козацької педагогіки якраз і є розвиток готовності молоді захищати Батьківщину, володіючи при цьому необхідними якостями, знаннями, вміннями, навичками та почуттями. Шляхами формування готовності до захисту Батьківщини на заняттях фізичного виховання окреслено такі: подання на практичних заняттях короткого теоретичного матеріалу у формі інформаційного повідомлення з історії Козацької доби (про здобутки та позитивні якості козаків) чи про зміст нормативних документів (Конституції України, Концепції розвитку громадянської освіти в Україні), у яких відображено сутність дотримання громадянського обов’язку українців; формування тематичних завдань про відвагу та приклади демонстрації високих моральних якостей та ідеалів для опрацювання в години, відведені на самостійну роботу; використання під час занять фольклорних творів (дум, пісень, легенд, переказів), у яких відображені цінності волелюбності, патріотизму, добра, краси, мужності, відваги, незалежності, а також героїзм козаків та їхню боротьбу із загарбниками-чужоземцями; використання козацьких рухливих ігор, козацьких забав, спортивних вправ загальної та спеціальної фізичної підготовки; уведення у зміст заняття фізичного виховання елементів єдиноборств (гопака, як козацького танцю, що містить фізично складні для виконання прийоми, що відображають бойовий дух, віру у свої сили, наступальні та оборонні дії задля перемоги; гойдка, як бойового мистецтва повторення усіх рухів суперника; спасу, як системи бойової майстерності, що передбачає блокування усіх дій нападу супротивника; хортингу, як козацького бойового мистецтва рукопашного двобою). Abstract. The article substantiates that the readiness to protect the Motherland is an integral part of patriotism. It is characterized by loyalty to Ukrainian ideals, an understanding of civic duty, a desire to master military and military-technical knowledge, a desire to study the military traditions and heroic deeds of the Ukrainian people, its Armed Forces. Readiness to protect the Motherland in educational, physical, psychological, social and spiritual aspects can be formed in students of education in physical education classes, based on the leading ideas of Cossack pedagogy. Cossack pedagogy is interpreted as a part of folk pedagogy, which involves the formation of a courageous citizen with Ukrainian national consciousness and dedication to his native land. It was determined that the main idea of Cossack pedagogy is precisely the development of youth readiness to defend the Motherland, while possessing the necessary qualities, knowledge, abilities, skills and feelings. The ways of formation of readiness to protect the Motherland in physical education classes are outlined as follows: presentation of short theoretical material in the form of an informative report on the history of the Cossack era (about the achievements and positive qualities of the Cossacks) or about the content of normative documents (the Constitution of Ukraine, the Concept of the Development of Civic Education in Ukraine), in which the essence of compliance with the civic duty of Ukrainians is reflected in practical classes; formulation of thematic tasks about courage and examples of demonstrating high moral qualities and ideals to be studied in the hours allocated for independent work; the use during classes of folklore works (thoughts, songs, legends, tales), which reflect the values of love of freedom, patriotism, goodness, beauty, courage, courage, independence, as well as the heroism of the Cossacks and their struggle against foreign invaders; the use of Cossack mobile games, Cossack amusements, physical exercises of general and special physical training; introducing elements of martial arts into the content of the physical education class (hopak as a Cossack dance, which contains physically difficult techniques to perform, which reflect fighting spirit, faith in one's own strength, offensive and defensive actions for victory; hoidok as a martial art of repeating all the opponent's movements; spas as the system of combat skills, which involves blocking all actions of the opponent's attack; horting as a Cossack martial art of hand-to-hand combat). |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55230 |
Розташовується у зібраннях: | Гуманітарні студії: історія та педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
МИХАЛЬЧУК.PDF | 396.72 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.